Crowdfunding-campagne Exclusivi.nl gestart


Start-up zoekt investeerders voor nieuw locatiegebaseerde marketingconcept

AMSTERDAM, 20110511 -- Vorige maand is Exclusivi in samenwerking met MKBCrowdfunding.nl een crowdfunding campagne gestart om durfkapitaal te realiseren voor de lancering van het concept. Meerdere investeerders hebben zich inmiddels ingeschreven.

Locatiegebaseerde dienst

Exclusivi is een locatiegebaseerde dienst die binnenkort gelanceerd wordt. Het combineert realtime functionaliteit met lokale content. Gebruikers kunnen via hun mobiele telefoon gratis gebruik maken van deze dienst. Het is geen spel zoals Foursquare of feest.je waarmee je badges en medailles kunt winnen.

Vanaf heden is het mogelijk om ook in te schrijven voor de publieke beta van het platform. De beta zal binnenkort aan een selecte groep van gebruikers vrijgegeven worden. Ga naar www.exclusivi.nl om je te registreren.


Voor 20 euro aandeelhouder worden

De financiering wil het bedrijf bijeenbrengen door middel van crowdfunding. Crowdfunding gebeurt al langer op basis van donaties en geldleningen. Maar nooit eerder gebeurde dit online op basis van directe investeringen. ‘Iedereen kan met een druk op de knop aandeelhouder worden van Exclusivi’ volgens Anthony Carter, directeur Exclusivi, die ook recentelijk de blog www.locatiegebaseerdemarketing.nl lanceerde. 

Sinds 12 april jl. is het mogelijk om bij te dragen aan dit innovatieve Nederlandse concept door vanaf €20 te investeren in Exclusivi. ‘Wanneer veel mensen een klein bedrag investeren, heb je voor een bedrijf als Exclusivi al snel een relevant bedrag’ volgens Carter. Met deze campagne hoopt Exclusivi 100.000 euro bijeen te brengen.

Om dit technisch mogelijk te maken is een samenwerking aangegaan met MKBCrowdfunding, het eerste online crowdfunding platform voor ondernemingsideeën en –plannen.


De investering

Het verdienmodel van Exclusivi bestaat uit omzet afkomstig van premium partners die prominent op het platform met hun speciale aanbiedingen aanwezig willen zijn. Deze partners zullen vooral bekende retailketens zijn waarmee grote advertentiecontracten afgesloten zijn. De gevraagde investering via MKBCrowdfunding binnengehaald moet worden is nodig voor een succesvolle lancering van Exclusivi die binnenkort gepland staat. Op MKBCrowdfunding.nl kun je je aanmelden als investeerder.