---
Rabo Amsterdam hoofdsponsor Stedelijk Museum
13-5-2011 | Sponsoring
Rabobank Amsterdam is de komende drie jaar hoofdsponsor van het
Stedelijk Museum in de hoofdstad. De nieuwe sponsor wil bijdragen aan
toekomstige grote tentoonstellingen en educatieve projecten van het
museum.
Stedelijk Museum
De Amsterdamse directievoorzitter Alphons Kurstjens is trots te kunnen
samenwerken met het Stedelijk Museum. 'Een museum dat een
internationaal programma aanbiedt en kunst en cultuur, ook via
educatie, breed toegankelijk maakt. Om het Stedelijk Museum hierbij te
ondersteunen zijn we de meerjarige samenwerking aangegaan.'
Het Amsterdamse museum dat nog steeds gedeeltelijk in de steigers staat
vanwege een al jaren durende renovatie en uitbreiding, heeft een grote
collectie moderne en hedendaagse beeldende kunst en design in huis, van
zowel nationale als internationale kunstenaars. Met dit nieuwe
sponsorschap met heeft de Amsterdamse cultuur in de Rabo een nog betere
partner. De bank werkt al langer samen met de Stadsschouwburg, de
Melkweg, Toneelgroep Amsterdam, De Meervaart en het Holland Festival.
Ook het museum is blij met de samenwerking, aldus directeur Ann
Goldstein: 'Het Stedelijk Museum is zeer vereerd met de keuze van de
bank voor het museum en we zien uit naar een langdurige samenwerking.
Het is duidelijk dat de Rabobank en het Stedelijk een gezamenlijke
visie hebben op het internationale profiel van dit instituut en van
deze stad. Daarin zien we veel mogelijkheden voor de toekomst.'
Een belangrijke reden voor Rabobank Amsterdam om het Stedelijk Museum
te ondersteunen, is de wens bij te dragen aan de internationale positie
van Amsterdam en de verbetering van het leef- en vestigingsklimaat in
de stad. Kunst en cultuur zijn belangrijk voor de uitstraling en
leefbaarheid van Amsterdam en het aantrekken en behouden van grote
bedrijven. Het Stedelijk Museum is voor de bank in dit licht een
toonaangevende instelling, die hieraan bijdraagt en kunst
tegelijkertijd breed toegankelijk maakt.
---
Rabobank Nederland