Ingezonden persbericht


Comscore Wint Internet Bereiksmeting Tender in de Tsjechische Republiek

London, VK, 13 mei, 2011 - comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), toonaangevend in het meten van de digitale wereld, kondigt vandaag aan een driejarige overeenkomst te hebben getekend met de Tsjechische Vereniging voor Internet Reclame (SPIR) om de officiële bron te zijn voor de Internet bereiksmeting voor zowel online als mobiele media.

"Een van de hoofdredenen om comScore als officiële standaard te kiezen is haar expertise op het gebied van internationaal meten en de flexibiliteit om te voldoen aan onze lokale eisen. Door de kwaliteit van comScore's analyse tools en ervaring met het toepassen van nieuwe meettechnologieën kwalificeerde comScore zich ver boven alle andere leveranciers uit in het aanbestedingsproces", zegt Ján Simkani , voorzitter van de SPIR Executive Board.

We zijn erg verheugd dat SPIR ons selecteert voor de Tsjechische Republiek. Dit is een weerspiegeling van ons streven om lokale oplossingen aan te bieden die de basis zullen zijn van het online reclame ecosysteem in Centraal Europa." zegt Wolf Allisat. Executive Vice President en General Manager, International bij comScore. "Wij zien er naar uit om diepgaande inzichten en competitieve informatie aan te bieden, niet alleen voor de groeiende digitale media branche in de Tsjechische Republiek maar ook voor onze internationale klanten die de Tsjechische consument beter wil leren begrijpen."

comScore verwacht begin 2012 de uitgebreidere data te kunnen leveren voor de Tsjechische markt. De nieuwe Netmonitor wave zal drie jaar duren en de kerndiensten van de Internet bereiksmeting zal bestaan uit sociaal-demografische profielen, het meten van het kijkgedrag van online video en het bieden van inzichten over de mobiele markt.

Over comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is wereldwijd leider in het meten van de digitale wereld en is de favoriete bron van digitale marketing intelligence. Kijk voor meer informatie op www.comscore.com/companyinfo.

Over SPIR
SPIR is een professionele beroepsvereniging op het gebied van Internet reclame sinds 2000 en bestaat op dit moment uit 63 leden. Naast het uitvoeren van individuele, kwaliteitsonderzoeken naar het gedrag van Internet bezoekers en hun socio-demografisch profiel met Netmonitor, is het ook verantwoordelijk voor de uitvoering van het AdMonitoring project van Internet reclame, de professionele Internet marketing conferentie IAC, het geven van deskundige analyses van de Internet marktontwikkeling en is daarnaast beheerder van audiovisuele inhoud. www.spir.cz