Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Texeltoer.nl actie om Texel echt te ervaren

Virtueel kijkje nemen op Texel populair

Een maand na lancering van Texeltoer.nl bezochten al 17.625 bezoekers de site met haarscherpe 360-gradenfoto's van Texel. Met gemiddeld meer dan 100 bezoekers per foto, blijkt dat Texel ook virtueel de nodige aandacht trekt. De prijsvraag die nu van start gaat, zal 12 gelukkige prijswinnaars belonen met een weekendje Texel.

Texel is het eerste eiland ter wereld dat alle toeristische trekpleisters volledig in kaart brengt met meer dan 1100 gedetailleerde 360-gradenfoto's. Texeltoer.nl biedt hiermee een 3D overzicht van alle musea, strand, accommodaties, de vuurtoren, winkels, restaurants, cafés en evenementen op Texel.

12 x Weekendje Texel

Om de bezoekers extra aan te sporen om Texel daadwerkelijk te bezoeken, geeft Grand Hotel Opduin in De Koog 12 weekendjes Texel weg aan bezoekers van Texeltoer.nl. De prijswinnaars verblijven in een luxe Twin Deluxe kamer, met uitgebreid Texels ontbijtbuffet en vele extra's. Zie www.texeltoer.nl/prijsvraag voor de prijsvraag.

Texeltoer ontwikkelt zich verder

Voor de lancering van Texeltoer.nl is een intensieve samenwerking aangegaan met VVV Texel. Bij een groeiend aantal accommodaties en bedrijven op de VVV site www.texel.net vindt de bezoeker nu ook de 360-gradenfoto's. Voor Duitse bezoekers is Texeltoer.nl beschikbaar in de eigen taal, een Engelstalige versie is in de maak.

Belevenis creëren
Anders dan bij gewone 'platte' foto's tracht Texeltoer.nl een beleving bij de bezoeker te creëren. De bezoeker kijkt zo rond in een hotelkamer, proeft de sfeer op het terras en bewondert alvast een deel van de schilderijen in het museum. Doel hiervan is om de toerist enthousiast te maken om de locaties in het echt te gaan bezoeken.