Ingezonden persbericht


Persbericht

HOGE HAKKEN, COSMO HQ
De allereerste realitysoap via social media

Hoofddorp, 13 mei 2011 - Een primeur voor Nederland: glossy Cosmopolitan komt als eerste tijdschrift ter wereld met een eigen realitysoap: Hoge Hakken, Cosmo HQ (Head Quarters). Te volgen via haar social media: Twitter, Facebook, YouTube en cosmopolitan.nl. De primeur van Hoge Hakken, Cosmo HQ is op vrijdag 13 mei om 16.00 uur op YouTube.

Gaat Nikkie Plessen all the way in de covershoot van Cosmo juni? Waarom staan Lauren Verster en Jort Kelder allebei in de komende Cosmo? De realitysoap beantwoordt al deze vragen, en meer. Kijkers kunnen ook via hun smartphone aanwezig zijn op de Cosmo-redactie.

Achter de schermen
Cosmopolitan krijgt bijna dagelijks de vraag: hoe gaat het er bij jullie achter de schermen aan toe? Dat kun je maar op één manier laten zien: door iedereen écht mee te nemen backstage. Vanaf nu zit Cosmo-minnend Nederland elke dag frontrow bij modeshoots, nemen ze kijkers exclusief mee naar beautyreportages en celeb-interviews én zie je hoe ze brainstormen met columnist Jan Kooijman.

Onthullender dan ooit
De Cosmo-soap belooft nog onthullender te zijn dan The September Issue. "Er zijn zoveel lezeressen die een kijkje willen nemen op de Cosmo-redactie, die willen weten hoe Jan Kooijman in werkelijkheid is en of Ben Saunders echt zijn onderbroek uittrekt tijdens een shoot. Deze lezeressen kunnen we nu allemaal laten zien hoe het er aan toegaat bij het maken van een tijdschrift," aldus hoofdredacteur Claudia Straatmans. "Eerlijk en onopgesmukt."

Vijf Cosmo-characters
Elke werkdag twitteren zij hun scoops en posten ze op de website wat ze allemaal meemaken. Op vrijdagmiddag om 16.00 uur gaat het filmverslag van de werkweek on air op de website en op Cosmo's YouTube-kanaal. Aansluitend is om 16.15 uur de gelegenheid voor een 'twittiertje', interactief met een van de Cosmo-characters over de soap-aflevering.

De Cosmo-characters zijn (van links naar rechts):
*CosmoKarlijn: de lifestyle-redacteur die elk feestje afloopt *CosmoAnneKaisa: de flamboyante beauty-editor
*CosmoClaudia: de veeleisende hoofdredacteur
*CosmoVanessa: de artdirector die alle lekkere mannenshoots regelt *CosmoAnnick: de ambitieuze fashion assistent

Volg Hoge Hakken, Cosmo HQ via Twitter, Facebook, YouTube en www.cosmopolitan.nl. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (