Stichting Biologica


Lidl zet in op biologische eieren


De supermarktketen Lidl neemt vanaf deze week deel aan de campagne Adopteer een Kip van Biologica. Daarmee zijn de 335 winkels van Lidl officiële afhaalpunten geworden voor biologische eieren. Adopteer een Kip zorgt ervoor dat jaarlijks vele tienduizenden mensen kennis maken met biologische producten.

Biologica is verheugd over de deelname van de supermarkt. Woordvoerder Jasper Vink: "Het is een goede zaak dat de Lidl meedoet. Daarmee laten ze hun klanten zien dat ze waarde hechten aan duurzame, diervriendelijke voedselproductie. En voor ons betekent het dat we veel nieuwe mensen bereiken met de campagne."

Deelnemers aan Adopteer een Kip dragen bij aan het geluk van de kippen en aan de promotie van biologische landbouw in Nederland. Als dank ontvangen zij waardebonnen die zijn in te wisselen voor biologische eieren. De campagne zorgt voor meer afzetzekerheid voor biologische pluimveehouders.

De biologische speciaalzaken, waaronder ook biologische supers, doen al jarenlang mee aan Adopteer een Kip. Twee jaar geleden sloot Jumbo zich aan als eerste reguliere supermarktketen.

Uit de recent verschenen Monitor Duurzaam Voedsel 2010 blijkt dat biologische eieren zeer in trek zijn. De omzet groeide met 16,7% en het gemiddelde marktaandeel van biologische eieren bedraagt inmiddels 7,2%. Bijna 70% van de biologische eieren wordt verkocht in supermarkten, ruim 23% in speciaalzaken en 7% in de out of home sector en overige verkoopkanalen.

Einde persbericht