Stichting Biologica
Lidl zet in op biologische eieren
De supermarktketen Lidl neemt vanaf deze week deel aan de campagne
Adopteer een Kip van Biologica. Daarmee zijn de 335 winkels van Lidl
officiële afhaalpunten geworden voor biologische eieren. Adopteer een
Kip zorgt ervoor dat jaarlijks vele tienduizenden mensen kennis maken
met biologische producten.
Biologica is verheugd over de deelname van de supermarkt. Woordvoerder
Jasper Vink: "Het is een goede zaak dat de Lidl meedoet. Daarmee laten
ze hun klanten zien dat ze waarde hechten aan duurzame,
diervriendelijke voedselproductie. En voor ons betekent het dat we veel
nieuwe mensen bereiken met de campagne."
Deelnemers aan Adopteer een Kip dragen bij aan het geluk van de kippen
en aan de promotie van biologische landbouw in Nederland. Als dank
ontvangen zij waardebonnen die zijn in te wisselen voor biologische
eieren. De campagne zorgt voor meer afzetzekerheid voor biologische
pluimveehouders.
De biologische speciaalzaken, waaronder ook biologische supers, doen al
jarenlang mee aan Adopteer een Kip. Twee jaar geleden sloot Jumbo zich
aan als eerste reguliere supermarktketen.
Uit de recent verschenen Monitor Duurzaam Voedsel 2010 blijkt dat
biologische eieren zeer in trek zijn. De omzet groeide met 16,7% en het
gemiddelde marktaandeel van biologische eieren bedraagt inmiddels 7,2%.
Bijna 70% van de biologische eieren wordt verkocht in supermarkten,
ruim 23% in speciaalzaken en 7% in de out of home sector en overige
verkoopkanalen.
Einde persbericht