Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Specsavers organiseert 12e editie 'Brildrager van het Jaar'-verkiezing

Nikkie Plessen op zoek naar mooiste brillengezicht van Nederland

Huizen, 16 mei 2011 - Wie heeft het mooiste brillengezicht van Nederland? Nikkie Plessen roept alle brildragers op om zich in te schrijven voor de 'Brildrager van het Jaar 2011' verkiezing van Specsavers. De modieuze presentatrice en actrice presenteert dit jaar de 12e editie van dé verkiezing voor brildragend Nederland en is op zoek naar mensen die er met bril geweldig uitzien. Alle brildragers tussen de 16 en 30 jaar kunnen zich inschrijven op de website www.specsavers.nl/brildragervanhetjaar en via social media zoveel mogelijk mensen oproepen om op hen te stemmen. Uiteindelijk strijden 12 finalisten - uit elke provincie één - om de titel 'Brildrager van het Jaar' tijdens de spannende finale in Amsterdam op 15 september. De winnaar maakt kans op een contract bij het Nederlandse modellenbureau Favourite Models.

"Ik draag een bril omdat ik er één nodig heb, maar vooral omdat ik van brillen houd. Mijn bril is onderdeel van mijn outfit, ik zie het als een sieraad. Tegenwoordig zie je steeds meer mensen waarvoor de bril een belangrijk modeaccessoire is. Naar deze brildragers ben ik op zoek!", zegt Nikkie Plessen. "Ik hoop dat alle mensen die er met bril fantastisch uit zien zich inschrijven voor de verkiezing. Wie weet zie ik je terug bij de finale in Amsterdam!"

Inschrijven en dan stemmen verzamelen!

De landelijke finale wordt dit jaar alweer voor de 12e keer door Specsavers georganiseerd. Vanaf 16 mei tot en met 1 juli kunnen alle brildragers tussen de 16 en 30 jaar zich inschrijven voor de verkiezing via de website www.specsavers.nl/brildragervanhetjaar. Het Nederlandse publiek kan vervolgens vanaf 2 juli tot en met 22 augustus stemmen op hun favoriete brildrager. Uiteindelijk gaat er per provincie één winnaar door naar de finale. Kandidaten kunnen campagne voor zichzelf voeren door via Hyves, Facebook en Twitter zoveel mogelijk mensen op te roepen om op hen te stemmen.

Ambassadeur van brildragend Nederland
Tijdens de landelijke finale besluit een professionele jury wie de ambassadeur van brildragend Nederland wordt én kans maakt op een modellencontract bij Favourite Models. Ook wint hij of zij een professionele foto shoot voor het Specsavers-magazine dat onder maar liefst 4 miljoen huishoudens wordt verspreid en een weekendje naar de modestad Parijs. Onder andere stylist Bastiaan van Schaik en Fashion Director van de Fashion Glossy Grazia - Cara Schiffelers - zullen bepalen wie er uiteindelijk met de landelijke titel naar huis gaat.

Uitdragen wie je bent

"Een bril is zoveel meer dan alleen een hulpmiddel om beter te zien. Met een bril kun je uitdragen wie je bent, je gezicht accentueren en je kledingstijl uitvergroten", vertelt Ingrid Kersting van Specsavers. "In onze winkels bieden we een ruime collectie modieuze en betaalbare monturen voor iedere smaak en stijl. Dagelijks komen de meest modieuze brillengezichten in onze winkels, dus ik ben ervan overtuigd dat er genoeg potentiële finalisten zijn!"

Over Specsavers Opticiens & Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment 106 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 400 winkels, waarvan 80 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht