Ingezonden persbericht


Persbericht

Libelle viert voor de 15e keer feest op Almeerderstrand

Hoofddorp, 12-5-2011 - Volgende week is het weer zo ver: voor de vijftiende keer opent het grootste vrouwenweekblad van Nederland de poorten van de Libelle Zomerweek. Van 16 t/m 22 mei vieren zo'n 80.000 vrouwen hun jaarlijkse feestje op het Almeerderstrand. Speciaal ter gelegenheid van het 15 jarig bestaan zet Libelle zich tijdens de Zomerweek in voor Stichting CliniClowns Nederland.

Summer Garden
De Zomerweek is dit jaar omgetoverd tot een heerlijk frisse en groene SummerGarden. Het gehele tijdschrift komt onder dit thema tot leven in verschillende paviljoens. De natuur is de inspiratiebron voor eten, wonen, mode, beauty en natuurlijk lekker buitenleven. Elke dag zijn er modeshows, workshops, wordt er gekookt, geproefd, gedanst, gezongen en natuurlijk geshopt in de ruim 300 winkeltjes die langs de 1,5 km lange strandboulevard zijn te vinden.

Libelle Academy
De populariteit van de workshops op de Zomerweek heeft geleid tot de start in 2011 van de Libelle Academy, waar het hele jaar door cursussen en workshops door heel Nederland en online zijn te volgen. Uiteraard laat de Libele Academy op de Zomerweek haar gezicht zien en valt er van alles te leren en te doen.

Entertainment
De hoofdattracties van de Libelle Zomerweek zijn te zien in de grote tent op het centrale plein, het Summer Home. Bekende artiesten zoals Van Dik Hout, Frank Boeijen en Jeroen van den Boom op, maar ook aanstormend talent zoals Ruben Hein, Krystl en 'Voice of Holland'- sterren Kim de Boer en Pearl zorgen voor topentertainment.

Libelle Nieuwscafé
Dagelijks is er een verkorte versie van het nieuwste Libelle event: Libelle Nieuwscafé; een talkshow met politici, artiesten en schrijvers. Naast Job Cohen en Emiel Roemer zullen ministers de Jager en Schultz van Haegen daar hun opwachting maken. Ook bestsellerschrijfsters Heleen van Royen en Saskia Noort zijn van de partij. Op donderdag wordt bekend gemaakt wie van de vier Libelle Nieuwscafé correspondenten de winnares is en door mag met schrijven in Libelle.

Libelle voor CliniClowns
CliniClowns zet zich in om afleiding en plezier te bieden aan zieke en gehandicapte kinderen. Om het 3e lustrum extra te vieren en dit goede doel te steunen, heeft Libelle speciaal voor CliniClowns een hip armbandje laten ontwerpen. Dit armbandje wordt op de Zomerweek verkocht en een groot deel van de opbrengst gaat naar dit goede doel.

De Libelle Zomerweek vindt plaats van 16 t/m 22 mei aanstaande op het Almeerderstrand in Almere. U bent van harte welkom om de Libelle Zomerweek te bezoeken, pers kan zich aanmelden via Kristel.Thijssen@sanomamedia.nl Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht