Ingezonden persbericht


Persbericht SocialMedia8

16 mei 2011


SocialMedia8 ontwikkelt social media marketing strategie voor LG

LG Electronics Nederland, de vooraanstaande fabrikant van consumentenelektronica en computerproducten, heeft na een pitch gekozen voor social media marketing bureau SocialMedia8, onderdeel van WPP's GroupM (NASDAQ: WPPGY) en Grupo LaComunidad.

Vanuit een intensieve samenwerking ontwikkelde SocialMedia8 op basis van nieuwe consumer insights een lange termijn social media marketing strategie voor LG. In deze strategie spelen de activatie van Life's Good, de verschillende product divisies van LG, Customer Service en CRM een centrale rol.

Nicole Rosanella,Brand & Communications Manager LG Electronics Benelux licht toe: "Met behulp van social media marketing wil LG zijn merk activeren en naast traditionele marketing, zich richten op een model dat meer content-gedreven en engaged is en waar een dialoog wordt aangegegaan met de verschillende LG doelgroepen".

Over de samenwerking zegt Igor Beuker, oprichter van SocialMedia8: "Vanuit social media monitoring onderzoek kwamen we tot belangrijke nieuwe insights rondom LG en zijn concurrentie. In de strategie die we ontwikkelden leveren verschillende sociale kanalen zoals Twitter, YouTube en Facebook ieder hun specifieke bijdrage aan het realiseren van de brand en business doelstellingen van LG".

De recent gelanceerde sociale kanalen zijn een YouTube Brand Channel, Twitter Nieuws met een online newsroom, Twitter Webcare en een Facebook fanpage met 3 tabs, een speciaal ontwikkeld Content Management en CRM systeem.

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is een van 's werelds grootste producenten en een technologische vernieuwer van consumentenelektronica, mobilecommunicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 120 locaties wereldwijd en 84 dochterondernemingen biedt het bedrijf werk aan meer dan 93.000 mensen wereldwijd. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance en Air Conditioning and Energy Solutions. De geconsolideerde omzet over 2010 bedroeg ruim 48.2 miljard dollar. LG is wereldwijd de toonaangevende producent van flatscreen-tv's, mobiele telefoons, airconditioners, koelkasten en wasmachines. Het bedrijf is Global Partner of Formula 1(TM) en Technology Partner of Formula 1™. Dankzij deze hoogwaardige samenwerking heeft LG de exclusieve vermelding- en marketingrechten als officiĂ«le consumentenelektronica, mobiletelefonie- en dataverwerkingspartner van dit wereldwijde sportevenement. Voor meer informatie: www.lge.nl.

Over SocialMedia8
SocialMedia8 is een internationaal social media marketing bureau met kantoren in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. SocialMedia8 is onderdeel van Grupo LaComunidad en WPP's GroupM (NASDAQ: WPPGY). SocialMedia8 werkt voor internationale merken als LG, TomTom,Microsoft, Mazda en RealGames. Onder Grupo LaComunidad vallen ook digital marketing agency LaComunidad en online video metrics bedrijf ViralTracker. Meer informatie is te vinden op: www.lacomunidad.nl, www.socialmedia8.com, www.viraltracker.com, www.viralblog.com en www.wpp.com


Noot voor redacties

Contactgegevens voor de redactie,

Ingezonden persbericht