Ingezonden persbericht



---



|FOR IMMEDIATE RELEASE
May 18, 2011 |Floor Handjes
| | |
|HOTELINDUSTRIE NEW YORK MAAKT STERKE GROEI DOOR                                    |
|FOCUS OP WIJKEN BUITEN MANHATTAN                                                   |
|Amsterdam (18 mei 2011) - De hotelindustrie van New York blijft groeien, met name  |
|in de wijken buiten Manhattan. In The Bronx, Brooklyn, Queens en Staten Island     |
|openen steeds meer trendy hotspots. Van alle nieuwe accommodaties in New York sinds|
|2008 is ruim 40% geopend in de wijken Queens (22%), Brooklyn (15%), The Bronx (3%) |
|en Staten Island (2%). De bezettingsgraad ligt met 85% boven het landelijk         |
|gemiddelde en de vraag vanuit internationale markten blijft groeien, zowel voor de |
|toeristische als de zakelijke branche. De hotelindustrie van New York is één van de|
|grootste in de V.S. en heeft op dit moment de meeste accommodaties in aanbouw. Met |
|5.850 nieuwe hotelkamers op de planning voor de komende vier jaar, wordt het       |
|diverse hotelaanbod van New York steeds groter.                                    |
|                                                                                   |
|"De afgelopen jaren is New York de stijgende vraag naar accommodatie steeds een    |
|stapje voor geweest", zegt locoburgemeester van Economische Ontwikkeling, Robert   |
|Steel. "Tussen januari 2008 en december 2010 was er sprake van een snelle en       |
|succesvolle accommodatie boom. Tijdens deze ontwikkelingen zijn de bezettingsgraad |
|en de gemiddelde kamerprijs stabiel gebleven. Dat is een bijzondere prestatie."    |
|                                                                                   |
|"In 2010 verwelkomde New York 48,7 miljoen bezoekers, een absoluut record", volgens|
|George Fertitta, CEO van NYC & Company. "De ontwikkeling van nieuwe hotels is      |
|belangrijk voor het aantrekken van binnenlandse en internationale bezoekers naar   |
|NYC. De toenemende activiteiten op dit gebied weerspiegelen de sterke vraag naar   |
|accommodatie in de vijf wijken van de stad. Wij stimuleren bezoekers om te         |
|verblijven in accommodaties in The Bronx, Brooklyn, Queens en Staten Island voor   |
|een unieke en betaalbare New York ervaring."                                       |
|                                                                                   |
|Een korte metrorit verwijderd van toeristische trekpleisters als het Empre State   |
|Building of Times Square bieden hotels in Queens, Long Island en Brooklyn een      |
|betaalbaar en goed bereikbaar alternatief. Ook buiten Manhattan valt genoeg te     |
|beleven, attracties als de Botanic Gardens in Brooklyn, het Louis Armstrong House  |
|Museum, de Bronx Zoo, het Snug Harbor Cultural Center of Historic Richmond Town    |
|zijn absoluut een bezoek waard.                                                    |
|                                                                                   |
|Onlangs geopende en binnenkort te openen hotels:                                   |
|Comfort Inn (Bronx), Aloft New York Brooklyn (Brooklyn), Best Western Plus Prospect|
|Park (Brooklyn), Fairfield Inn & Suites New York Brooklyn (Brooklyn), Hotel        |
|Williamsburg (Brooklyn), Sheraton Brooklyn New York Hotel (Brooklyn), Four Points  |
|by Sheraton Long Island City (Queens), Z Hotel New York (Queens) en Best Western   |
|Staten Island (Staten Island).                                                     |
|                                                                                   |
|Ook binnen Manhattan blijft het hotelaanbod groeien, met name in Harlem, Soho en   |
|Lower Manhattan. De stad telt nu ongeveer 86.230 hotelkamers en dit aantal zal naar|
|verwachting oplopen tot 90.000 tegen het einde van het jaar. Begin 2011 is New York|
|succesvol tegemoet gekomen aan de stijgende vraag naar hotelkamers met behoud van  |
|de bezettingsgraad en de gemiddelde kamerprijs. In april steeg de bezettingsgraad  |
|zelfs naar circa 88% met een gemiddelde kamerprijs van $263. New York is daarmee   |
|goed op weg om de verwachtte doelstellingen te overtreffen.                        |
|                                                                                   |
|Voor meer informatie over New York als reisbestemming ga naar www.nycgo.com en volg|
|ons op Facebook en Twitter.                                                        |
|                                                                                   |
|Over NYC & Company                                                                 |
|NYC & Company is het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, |
|opgericht met als doel om toerisme in de vijf stadsdelen van New York te           |
|optimaliseren, economische bloei te stimuleren en het positieve imago van New York |
|wereldwijd te verspreiden.                                                         |
|                                                                                   |
|                                                                                   |
|                                                                                   |
|

Ingezonden persbericht