Ingezonden persbericht


()

Persbericht

Nieuwe marketingcampagne Mediq Apotheek

Utrecht, 18 mei 2011 - Vandaag start de nieuwe tv-commercial van Mediq Apotheek. De pay off van de campagne is: Mediq Apotheek; aandacht voor al jouw gezondheidsvragen. De toegankelijkheid en het persoonlijke advies van Mediq Apotheek staan in de positionering centraal. Kijk voor een voorproefje op http://www.youtube.com/user/MediqApotheek?feature=mhsn#p/u/7/lOgkz7h-yMQ.

Bij Mediq Apotheek kan iedereen terecht voor alle vragen over gezondheid; niet alleen over het gebruik van medicijnen, maar ook over leefstijl en zelfzorgmiddelen die zonder recept verkrijgbaar zijn, zoals pijnstillers, huidverzorgingsproducten en vitaminen. Fysieke vraagtekens zijn een terugkerend element in de campagne en staan voor herkenbare gezondheidsklachten. In de eerste commercial gaat Mediq Apotheek in op vragen over zonbescherming, reizen, medicijngebruik en gezond gewicht.

Anco van Marle, Directeur Commerciële Zaken Mediq Apotheken: 'De positionering past bij de veranderende zorgmarkt. We zien dat onze klanten steeds bewuster met hun gezondheid bezig zijn. Mensen kijken bij klachten vaak eerst op internet, wat ook weer vragen kan oproepen. De apotheek kan hier voor de klant waardevol zijn. De apotheker verandert van puur medicijnverstrekker naar veelzijdig zorgverlener. Het is belangrijk dat mensen weten dat ze met al hun gezondheidsvragen ook bij Mediq Apotheek terecht kunnen.'

Na twee jaar trouwe dienst heeft Mediq afscheid genomen van 'de apotheker in het kastje', die centraal stond in de vorige campagnes. Hij was de drijvende kracht achter de sterk toegenomen naamsbekendheid van Mediq Apotheek. De geholpen naamsbekendheid groeide van 7%, bij de start van de campagne begin 2009, naar 68% eind maart 2011. Met de nieuwe campagne verschuift de aandacht van vergroten van de naamsbekendheid naar het duidelijk maken van de positionering van Mediq Apotheek en daarmee het versterken van merkvoorkeur.

Start campagne

Vanaf 18 mei is de tv-commercial te zien op de zenders van STER en SBS. De eerste campagne periode duurt drie weken. De nieuwe campagne is daarnaast te zien in kranten, in de huis-aan-huisfolder 'Meer van Mediq Apotheek', online en instore.

Mediq Apotheek is de grootste apotheekketen in Nederland. Er zijn momenteel 225 Mediq Apotheken in Nederland en dat aantal groeit nog steeds.

()

Noot voor de redactie/