Gemiva-SVG Groep


Gemiva-SVG presenteert nieuwe tijdschriften voor medewerkers en cliënten

Cover LINK Cover EigenZinnig

Op 17 mei presenteerde de Gemiva-SVG Groep twee nieuwe tijdschriften: LINK voor medewerkers en vrijwilligers en EigenZinnig voor cliënten en verwanten. Met deze tijdschriften informeert de Gemiva-SVG Groep haar doelgroepen over ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie; een zorginstelling voor mensen met een handicap.

Tot 2009 publiceerde de Gemiva-SVG Groep één tijdschrift voor een breed scala aan doelgroepen: cliënten, verwanten, medewerkers, vrijwilligers en externe relaties. Er is de laatste jaren echter nogal wat veranderd in het `medialandschap' van de organisatie. Eén tijdschrift voor alle doelgroepen voldeed daarbij niet meer aan de
communicatiedoelstellingen. Bovendien sloot de uitstraling van het tijdschrift niet meer aan bij de in 2008 vernieuwde, frissere huisstijl.
Daarom ontwikkelde de Gemiva-SVG Groep twee nieuwe tijdschriften: LINK voor medewerkers en vrijwilligers en EigenZinnig voor cliënten en verwanten. De eerste editie presenteerde de Gemiva-SVG Groep op 17 mei tijdens een feestelijke bijeenkomst.

LINK
LINK is gericht op binding en motivatie van medewerkers en vrijwilligers van de Gemiva-SVG Groep. Het geeft achtergronden en meningen bij ontwikkelingen, bevat veel human interest en geeft praktische informatie over onderwerpen die voor de lezers van belang zijn. Het tijdschrift maakt dat mensen trots zijn op de organisatie waar ze werken. Doordat ze lezen over goede initiatieven van collega's, doordat er ruimte is voor kritische vragen en doordat het gewoon leuk is om het blad te lezen.
LINK is een aanvulling op de snellere, zakelijkere berichtgeving via intranet en nieuwsbrief én de persoonlijke communicatie in de eigen werkeenheid. Het tijdschrift verschijnt twee keer per jaar, in mei en november, in een oplage van 5.000 exemplaren.

EigenZinnig
Tegelijkertijd met LINK verschijnt EigenZinnig, het tijdschrift voor cliënten en verwanten. Met EigenZinnig informeert de Gemiva-SVG Groep hen over ontwikkelingen in de organisatie en in de gehandicaptenzorg die voor hen van belang zijn. Het tijdschrift draagt bij aan de binding met de Gemiva-SVG Groep. Dit bereiken we door tegemoet te komen aan praktische vragen die cliënten hebben, te informeren over nieuwe ontwikkelingen in de zorg, eerlijk te zijn over knelpunten en problemen die cliënten kunnen ervaren in de relatie tot onze organisatie en herkenbare, menselijke verhalen van cliënten, verwanten en medewerkers te publiceren.
Ook EigenZinnig verschijnt twee keer per jaar, in mei en november. De oplage van dit tijdschrift is 7.000 exemplaren.

Productie
LINK en EigenZinnig worden grotendeels in eigen beheer geproduceerd. LINK en EigenZinnig hebben beide een eigen redactieraad met vertegenwoordigers van de doelgroepen. Zij denken mee over de vorm en inhoud van `hun' tijdschrift. De redactie en schrijvers zijn communicatie- en zorgmedewerkers van de Gemiva-SVG Groep. De vormgeving en druk zijn uitbesteed aan Maters & Hermsen Vormgeving en Twigt Grafisch Facilitair. Voor de fotografie maken we deels gebruik van freelance fotografen.