Interbrew
Supporters Cambuur Leeuwarden winnen laatste BlaasBob games Jupiler League
Volendam, 19 mei 2011 - Supporters van Cambuur Leeuwarden hebben de
finale van de BlaasBob games in de Jupiler League gewonnen. Tijdens de
rust van de play-off wedstrijd Volendam MVV hebben zij hun tegenstander
verslagen. Berdine Wassink van de Coöperatie Eerste Divisie en
Annemieke Matthijssen van Jupiler hebben de winnaars in het zonnetje
gezet.
De BlaasBob games in de Jupiler League is een initiatief van het
Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Coöperatie Eerste Divisie en
bierbrouwer Jupiler om supporters er ook bij het voetbal aan te
herinneren dat alcohol en verkeer niet samengaan.
De spelers van het winnende team Balkster Muffos van Cambuur
Leeuwarden, onder aanvoering van Freddy Kramer, werden beloond met een
LCD televisie uitgereikt door Berdine Wassink. De tweede prijs, is
gewonnen door team Glaskoud Rangers, onder leiding van Mario Diegler.
Ze ontvingen van Annemieke Matthijssen ieder een reischeque van 250
Euro, beschikbaar gesteld door weekendjeweg.nl.
Positieve reacties
De BlaasBob games werden omarmd door alle clubs uit de Jupiler League
en we kregen ook van de supporters zeer positieve reacties, aldus
Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie. Op deze manier
vroegen we op een leuke manier aandacht voor een serieuze boodschap en
daarnaast bood het ook een stuk entertainment voor supporters tijdens
de rust van de Match of the Week.
Bewustwording en informeren
Als bierbrouwer ondernemen we verschillende activiteiten in de
maatschappij om de consument te informeren en bewust te maken van het
feit dat alcohol en verkeer niet samengaan. De BlaasBob campagne was
een aansprekend en succesvol voorbeeld hiervan, waarbij we een goed
draagvlak hebben gecreëerd en veel mensen tegelijkertijd aanspraken
aldus Remco Boerefijn, commercieel directeur van bierbrouwer AB InBev.
Laatste keer
Om blijvend te vernieuwen en verrassend te zijn, zal volgend seizoen
een nieuwe campagne uitgevoerd worden. Op dit moment zijn we actief met
het ontwikkelen van een nieuwe campagne, waarbij we de supporters van
de clubs in de Jupiler League actief zullen betrekken. Volgend seizoen
zal niet alleen het thema alcohol & verkeer naar voren komen, er zal
een uitbreiding plaatsvinden. Echter hier willen we nog niet veel over
kwijt. We zijn ervan overtuigd dat we de supporters van de Jupiler
League zullen verrassen, aldus Remco Boerefijn, commercieel directeur
van bierbrouwer AB InBev.
Over de Blaas Bob games
De Blaas Bob games werden wekelijks gespeeld in de rust van de Match of
the Week in de Jupiler League op een opblaasveld in teams van drie
tegen drie spelers, die via een blaastest hebben aangetoond ook
daadwerkelijk Bob te zijn. Tijdens het spel was het de bedoeling dat de
teams bij elkaar scoorden door middel van een lichte bal met een
bladblazer. Afgelopen seizoen was de laatste keer dat de BlaasBob games
werden gespeeld.