Interbrew


Supporters Cambuur Leeuwarden winnen laatste BlaasBob games Jupiler League

Volendam, 19 mei 2011 - Supporters van Cambuur Leeuwarden hebben de finale van de BlaasBob games in de Jupiler League gewonnen. Tijdens de rust van de play-off wedstrijd Volendam MVV hebben zij hun tegenstander verslagen. Berdine Wassink van de Coöperatie Eerste Divisie en Annemieke Matthijssen van Jupiler hebben de winnaars in het zonnetje gezet.

De BlaasBob games in de Jupiler League is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Coöperatie Eerste Divisie en bierbrouwer Jupiler om supporters er ook bij het voetbal aan te herinneren dat alcohol en verkeer niet samengaan.

De spelers van het winnende team Balkster Muffos van Cambuur Leeuwarden, onder aanvoering van Freddy Kramer, werden beloond met een LCD televisie uitgereikt door Berdine Wassink. De tweede prijs, is gewonnen door team Glaskoud Rangers, onder leiding van Mario Diegler. Ze ontvingen van Annemieke Matthijssen ieder een reischeque van 250 Euro, beschikbaar gesteld door weekendjeweg.nl.

Positieve reacties
De BlaasBob games werden omarmd door alle clubs uit de Jupiler League en we kregen ook van de supporters zeer positieve reacties, aldus Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie. Op deze manier vroegen we op een leuke manier aandacht voor een serieuze boodschap en daarnaast bood het ook een stuk entertainment voor supporters tijdens de rust van de Match of the Week.

Bewustwording en informeren
Als bierbrouwer ondernemen we verschillende activiteiten in de maatschappij om de consument te informeren en bewust te maken van het feit dat alcohol en verkeer niet samengaan. De BlaasBob campagne was een aansprekend en succesvol voorbeeld hiervan, waarbij we een goed draagvlak hebben gecreëerd en veel mensen tegelijkertijd aanspraken aldus Remco Boerefijn, commercieel directeur van bierbrouwer AB InBev.

Laatste keer
Om blijvend te vernieuwen en verrassend te zijn, zal volgend seizoen een nieuwe campagne uitgevoerd worden. Op dit moment zijn we actief met het ontwikkelen van een nieuwe campagne, waarbij we de supporters van de clubs in de Jupiler League actief zullen betrekken. Volgend seizoen zal niet alleen het thema alcohol & verkeer naar voren komen, er zal een uitbreiding plaatsvinden. Echter hier willen we nog niet veel over kwijt. We zijn ervan overtuigd dat we de supporters van de Jupiler League zullen verrassen, aldus Remco Boerefijn, commercieel directeur van bierbrouwer AB InBev.

Over de Blaas Bob games
De Blaas Bob games werden wekelijks gespeeld in de rust van de Match of the Week in de Jupiler League op een opblaasveld in teams van drie tegen drie spelers, die via een blaastest hebben aangetoond ook daadwerkelijk Bob te zijn. Tijdens het spel was het de bedoeling dat de teams bij elkaar scoorden door middel van een lichte bal met een bladblazer. Afgelopen seizoen was de laatste keer dat de BlaasBob games werden gespeeld.