Persbericht

UNIT4 verzorgt strategie en ontwerp frontend nieuwe webwinkel van supermarktketen Boni

Sliedrecht, 19 mei 2011 - Supermarktketen Boni heeft een nieuwe website en webwinkel gelanceerd. Het is hiermee de tweede supermarktketen die e-commerce breed inzet en de boodschappen bezorgt bij haar klanten. UNIT4 Internet Solutions was samen met de webshopbouwer Netivity al in een vroeg stadium betrokken bij de plannen van Boni. UNIT4 is verantwoordelijk voor de strategie, het concept en het ontwerp van de frontend van de webwinkel en website.

Boni beoogt met de nieuwe webwinkel haar marktpositie verder te versterken. Met de bezorgservice wordt een grotere groep klanten bereikt, die kennis kan maken met de Boni formule. Daarbij heeft de supermarktketen als unieke feature in haar e-commerce oplossing dat zij niet alleen bezorgt, maar dat het ook mogelijk is de bestelde boodschappen al binnen 24 uur in een vestiging af te halen. Op dit moment bezorgt Boni in de Flevopolder, Zwolle en Apeldoorn. In een later stadium zal Boni de webwinkelactiviteiten uitbreiden naar het gehele fysieke verzorgingsgebied van Boni.

Bij de uitwerking van de strategie, concept en het ontwerp van de website en webwinkel waren diverse elementen belangrijk. Er is veel energie besteed aan een klantvriendelijke interactie voor het bestellen vanuit het brede assortiment. De huisstijl van Boni is in de nieuwe website & webwinkel zo transparant mogelijk doorvertaald, zodat de identiteit van de supermarktketen ook online aansluit bij de winkelformule. Boni heeft hiermee een sterke basis gelegd voor een multichannel strategie.

Enkele dagen na de lancering van de shop is Boni zeer tevreden over de eerste resultaten. Huub van der Horst, projectleider Internet bij Boni supermarkten: "Het aantal bestellingen verloopt zeer goed, met een zeer hoge gemiddelde besteding." Over de samenwerking met UNIT4 zegt hij: "Boni heeft UNIT4 Internet Solutions de opdracht gegeven de strategie, het concept en het ontwerp uit te werken. Wij zijn erg tevreden met het kwalitatieve eindresultaat dat voor dit onderdeel van het project is opgeleverd. De professionele wijze waarop dit project tot stand is gebracht heeft hier zeker aan bijgedragen."

UNIT4 internetstrateeg Win den Hartog: "Met een dergelijk groot assortiment was het een enorme uitdaging de klanten de mogelijkheid te bieden snel hun boodschappen te kunnen selecteren. Maar we hebben ook veel aandacht besteed aan de bezoekers van de Boni website die niet komen om te bestellen. Ook voor hen moet de vernieuwde website relevant zijn en converteren naar bezoek aan de fysieke winkels. Er zijn veel elementen toegevoegd die inspiratie bieden aan de bezoeker van de site, onder andere in de vorm van recepten en services."

Het succes van de online activiteiten van Boni is tot stand gekomen door samenwerking tussen verschillende partijen: Boni zelf, UNIT4 en de webshopbouwer Netivity. UNIT4 heeft in samenspraak met Boni de strategie opgesteld, het concept bepaald en vervolgens vertaald in een frontend ontwerp. Netivity heeft de site feitelijk 'tailor made' voor Boni gebouwd.

De nieuwe website is bereikbaar via: http://www.bonisupermarkt.nl/ en de webwinkel via: http://www.bonisupermarkt.nl/webwinkel.