Ingezonden persbericht


OMROEPMAGAZINE VISIE COMPLEET VERNIEUWD

Het omroepmagazine Visie is zowel inhoudelijk als uiterlijk compleet vernieuwd. Vanaf deze week vindt de abonnee het programmablad in een volledig nieuwe stijl op de deurmat. Visie inspireert en informeert haar lezers met artikelen, achtergrondinformatie en recensies onder het motto 'Leef je geloof'. "Samen met de abonnees zijn we gekomen tot een mooie en nieuwe omroepgids waar we trots op zijn", aldus Arie Kok, hoofdredacteur van Visie.

Het 40-jarige weekblad van de EO is op een geheel andere, verfrissende manier vormgegeven. Daarnaast is Visie inhoudelijk aangepast. Zo zijn bijvoorbeeld de rubrieken 'Leef!' en 'Mijn EO' toegevoegd. Vooral in de laatste rubriek komt het motto 'Leef je geloof' ten volle naar voren. Dit motto blijft de basis voor de inhoud van Visie. De artikelen in het magazine zijn nu korter en sneller, en daardoor makkelijker leesbaar. Ook zijn de teksten ondersteund met nog meer beeldmateriaal dan voorheen. Het actuele overzicht van radio- en televisieprogramma's blijft uiteraard een essentieel onderdeel van het blad.

Het leesgedrag van Visie-abonnees is de afgelopen jaren aanmerkelijk gewijzigd. Vandaar dat het blad enige tijd geleden een vernieuwingstraject in is gegaan. De input van lezers en abonnees is steeds een belangrijke factor geweest in het ontwikkelen van het vernieuwde magazine.

In het eerste nummer van de vernieuwde Visie geeft Kees Kraayenoord een openhartig interview. Daarnaast geeft het blad een voorproefje op het mediaboek Jong over zelfdoding. In Visie 22 kunnen abonnees een uitgebreid interview met EO-presentator Manuel Venderbos lezen.


---

Noot voor redactie,