Ingezonden persbericht


Discovery Networks wint AMMA

Derde commerciële zendergroep van Nederland uitgeroepen tot media-exploitant van het jaar

Amsterdam, 19 mei 2011 - Discovery Networks, moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel, is vanavond uitgeroepen tot media-exploitant van het jaar 2010. De AMMA's (Annual Masters of Media Awards) is een van de meest prestigieuze en felbegeerde mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche.

Allard Ruyl, Commercieel Directeur Discovery Networks Benelux: 'Dat we aan de vooravond van de lancering van onze nieuwe vrouwenzender TLC nu als zendergroep uitgeroepen worden tot media-exploitant van het jaar, en onze Director Brand Partnerships Marco Gijsen verkozen is tot beste verkoper van TV zendtijd van het jaar, is ronduit fantastisch. Wij willen de Nederlandse man met Discovery Channel inspireren om het maximale uit hun leven te halen en stellen diezelfde kwaliteitseis aan alles dat wij zelf creëren. Dat we daarvoor bekroond worden met een AMMA is voor mij de verpersoonlijking van onze pay-off 'Tot Hier En verder'. Tegelijkertijd werken wij achter de schermen keihard aan TLC. Het feit dat de eerste vrouwenadverteerders de weg naar ons weten te vinden, bevestigt dat we op de juiste weg zitten.'

Discovery Channel meest selectieve mannenzender

Discovery Networks was met een marktaandeel van van 3,8% in de doelgroep Mannen 20-49 in januari-april 2011 de 3e commerciële zendergroep van Nederland. In dezelfde maand was vlaggenschip Discovery Channel in de doelgroep Mannen 20-34 de 9e zender van Nederland met een marktaandeel van 3,5%. Discovery Channel bereikt maandelijks 9 miljoen unieke kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen.

TLC: uitgelezen kans om nieuwe kijkers te trekken
Discovery Networks lanceert op 4 juli 2011 de nieuwe vrouwenzender TLC met hoog kwalitatief entertainment en een focus op non-fictie. De zender heeft volledige dekking in Nederland in het analoge en digitale basispakket. TLC zendt vanaf 18:00 uur uit op het kanaal van Animal Planet en richt zich op de vrouw van nu tussen 25 - 39 jaar. Animal Planet is overdag in die doelgroep de zesde zender.* Uit onderzoek blijkt dat TLC een sterke aanvulling vormt op de Animal Planet-programmering en beantwoord aan de behoeften van de moderne vrouw.


* Bron: SKO, april 2011

o-o-o-o