Recordaantal klachten in 2010 voor Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Datum: 19 mei 2011
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft zopas zijn jaarverslag 2010
gepubliceerd. Dit jaarverslag bevat concrete aandachtspunten voor de
gebruikers en cijfers over de activiteiten van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie:
* In 2010 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie een
recordaantal klachten: 25 836 schriftelijke klachten (+7,8%).
* Voor 92,89% van de behandelde problemen werd een minnelijke
schikking getroffen.
* Met de aanbevelingen die door de operatoren positief werden
beantwoord meegerekend, werd er in totaal 94,21% van de klachten
opgelost.
* De Ombudsdienst voor Telecommunicatie stelt een zeer sterke toename
vast van het aantal klachten met betrekking tot Scarlet (+113,50%),
Telenet (+23,82%), Voo (+21,13%) en Proximus (+12,23%) De stijging
is minder uitgesproken voor Mobistar (+6,89%) en Belgacom (+5,45%).
Base KPN-Tele 2 heeft het aantal ingediende klachten dan weer
lichtjes zien dalen (-4,24 %).
Raadpleeg het Jaarverslag 2010 van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie (PDF, 72 p. - 2,15 MB)
Meer informatie op de website van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Belgische Federale Overheid