Belgische Federale Overheid


Recordaantal klachten in 2010 voor Ombudsdienst voor Telecommunicatie

Datum: 19 mei 2011

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft zopas zijn jaarverslag 2010 gepubliceerd. Dit jaarverslag bevat concrete aandachtspunten voor de gebruikers en cijfers over de activiteiten van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie:

* In 2010 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie een recordaantal klachten: 25 836 schriftelijke klachten (+7,8%).
* Voor 92,89% van de behandelde problemen werd een minnelijke schikking getroffen.

* Met de aanbevelingen die door de operatoren positief werden beantwoord meegerekend, werd er in totaal 94,21% van de klachten opgelost.

* De Ombudsdienst voor Telecommunicatie stelt een zeer sterke toename vast van het aantal klachten met betrekking tot Scarlet (+113,50%), Telenet (+23,82%), Voo (+21,13%) en Proximus (+12,23%) De stijging is minder uitgesproken voor Mobistar (+6,89%) en Belgacom (+5,45%). Base KPN-Tele 2 heeft het aantal ingediende klachten dan weer lichtjes zien dalen (-4,24 %).

Raadpleeg het Jaarverslag 2010 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie (PDF, 72 p. - 2,15 MB)

Meer informatie op de website van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie