Gemeente Stichtse Vecht
Nieuws
Dienstverlening Stichtse Vecht in cijfers
De gemeente maakt de balans op van de dienstverlening van het eerste
kwartaal in 2011. Algemene conclusie is dat veel mensen de gemeente
zowel fysiek als digitaal goed kunnen vinden. De gemeente werkt nog
hard aan de laatste punten op de i: meer digitale diensten beschikbaar
en verdere verbetering van haar fysieke diensten.
Het eerste kwartaal kwamen 16.000 inwoners naar het gemeentekantoor.
Woensdag is de drukste dag. Dan ontvangt de gemeente zo'n 300 à 600
bezoekers. Het drukste tijdstip is dagelijks tussen 10.00 en 12.00 uur.
De gemiddelde wachttijd is vijf minuten, maar ruim de helft (51%) wordt
binnen tweeënhalve minuut geholpen. In de middag worden alleen mensen
geholpen met een afspraak. In dat geval is er helemaal geen wachttijd.
Van deze service maakten in het eerste kwartaal 600 inwoners gebruik.
Een afspraak maken kunt u heel eenvoudig via de afsprakenmodule.
Website
Het aantal bezoekers van de website zal halverwege dit jaar al het
totaal aantal inwoners van de gemeente (63.000) overstijgen. Op dit
moment staat het aantal bezoekers op circa 51.000. Per bezoek worden
ongeveer zes pagina's bekeken. 48 van de 75 webformulieren staan
inmiddels online. Dit zijn formulieren om bepaalde zaken te regelen of
aan te vragen, en die te vinden zijn op de website. De top 5 van de
meest gebruikte formulieren is: afspraak maken (1), grofvuil (2),
contact met de gemeente (3),
verhuizing doorgeven (4) en een uittreksel GBA (5).
Bellen met de gemeente
Het telefonisch Informatiecentrum is verantwoordelijk voor het
beantwoorden en doorschakelen van alle inkomende telefoongesprekken.
Het eerste kwartaal kwamen er 27.413 binnen, gemiddeld 442 telefoontjes
per dag. De telefonische bereikbaarheid is een belangrijke service die
continu onze aandacht heeft. De gemiddelde bereikbaarheid van het
eerste kwartaal was 87%. Er heeft zich een stijgende lijn doorgezet
naar een bereikbaarheid van 95% in de derde maand van het jaar. Een
positief resultaat, maar het kan nog beter.
Wethouder Dienstverlening Pieter de Groene: "De gemeente werkt hard aan
haar dienstverlening, want we willen onze belofte `we zijn er voor u'
waarmaken. Ik ben trots op de medewerkers van Stichtse Vecht die in de
omstandigheden van een nieuwe fusiegemeente deze resultaten boeken.
Natuurlijk kan het altijd beter, daarom houden we binnenkort ook een
klanttevredenheidsonderzoek, zodat we verbeterpunten gericht kunnen
aanpakken."