Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 17 mei 2011
T.a.v. de redactie

Samenwerkingen en successen delen tijdens Marketingdag Podiumkunsten

Maandag 23 mei a.s. vindt in het Chassé Theater te Breda de Marketingdag Podiumkunsten 2011 plaats; hét congres voor marketing en promotie van de podiumkunsten. Zowel nationale als internationale sprekers staan op het programma en behandelen onderwerpen als co-creatie, sponsoring en klantgericht ondernemen.

Marketingdag Podiumkunsten
Te gast zijn onder anderen Youry Bredewold - senior manager marketing & communication Pathé -, Hilde Smetsers - eigenaar crossmediaal bureau We Cross-, Tom De Bruyne - partner Boodoggle - en Mark Woerde, strateeg en oprichter van reclamebureau LEMZ en schrijver van het boek How Advertising Will Heal The World and Your Business, dat binnenkort verschijnt.

De Marketingdag Podiumkunsten wordt georganiseerd door Bureau Promotie Podiumkunsten. Doel van de dag is het vergroten van marketingkennis binnen de podiumkunsten, waardoor de sector beter in staat is om (potentieel) publiek te bereiken en aan zich te binden.

Nieuwe initiatieven
Bureau Promotie Podiumkunsten is momenteel bezig met het ontplooien van nieuwe initiatieven op het gebied van pricing en kunstmediaal programmeren. Tijdens de Marketingdag Podiumkunsten kondigt Bureau Promotie Podiumkunsten een bijzondere samenwerking aan met de Nederlandse Publieke Omroep.

PODIUM Cadeaukaart verkoopt eerste jaar 40.000 theaterstoelen De PODIUM Cadeaukaart (de voormalige Theater & Concertbon) is het belangrijkste collectieve marketinginstrument voor de podiumsector. In het opstartjaar van de PODIUM Cadeaukaart - vanaf eind april 2010 - heeft de cadeaukaart 40.000 theaterstoelen ofwel ongeveer 45 theaterzalen gevuld. Het streven is om in 2013 op 200 zalen met verzilveringen (inwisselen van de PODIUM Cadeaukaart) per jaar te zitten. Tijdens de Marketingdag Podiumkunsten wordt uiteen gezet hoe dit gerealiseerd gaat worden.

Uitreiking Gouden Struis
Aan het einde van de Marketingdag Podiumkunsten wordt de Gouden Struis 2011 uitgereikt: de prijs voor de beste marketingcampagne binnen de podiumkunsten, beoordeeld door een professionele vakjury. De prijs bestaat onder andere uit diverse campagnes ter waarde van ongeveer ¤ 15.000,- . De jurering van de genomineerde campagnes Richard III (Orkater i.s.m. de Stadsschouwburg Amsterdam), IDeals, zit jij in deze voorstelling? (Danstheater AYA i.s.m. Bekijk 't) en Sirene Sale (Rotterdamse Schouwburg) vindt voor het eerst live plaats. De winnaar wordt aan het einde van de dag, voorafgaand aan de netwerkborrel, bekend gemaakt. Meer informatie op www.goudenstruis.nl.

----------

Noot voor redacties