GIA maakt definitieve sprekerslijst bekend van Congres in Amsterdam


Amsterdam, 20110302 -- Global Intelligence Alliance (GIA), een strategische market intelligence en adviesgroep, kondigt de sprekerslijst aan voor het GIA congres dat wordt gehouden in Amsterdam van 23-25 mei 2011.

Wegens het succes en de grote belangstelling voor de vorige GIA congressen in New York en Helsinki in 2010, zullen een aantal prominente sprekers opnieuw hun opwachting maken in Amsterdam. Het gaat hierbij om Joost Drieman (Director, Market and Business Intelligence European Markets, Cisco Systems), Troy Pfeffer (Competitive Intelligence Director, Cintas Corp) en Gary Whitehurst ( Manager EMEA, Corporate Competitive Intelligence, Procter & Gamble).

De definitieve sprekerslijst voor het GIA congres in Amsterdam ziet er als volgt uit:


  • Philip Britton, Senior Manager of Competitive Strategies, Best Buy

  • Jan Brooijmans, Senior Marketing Advisor, Randstad

  • Irma Doze, Director Market & Customer Intelligence, TomTom International 

  • Joost Drieman, Director, Market and Business Intelligence European Markets, Cisco Systems

  • Henning Heinrich, Vice President, Market Intelligence, T-Systems

  • Robin Kirkby, Director of Strategic Intelligence, Nycomed

  • Hugo Koppelaars, Director Solutions & Commercial - Global Account Management, TNT Express

  • Anders Marvik, VP, Corporate Strategy, Statoil

  • Troy Pfeffer, Competitive Intelligence Director, Cintas Corp.

  • Noam Sahbti, President and CEO, BZhound, Inc.

  • Gary Whitehurst, Manager EMEA, Corporate Competitive Intelligence, Procter & Gamble

  • Carlos Zwikker, Senior Director Insight & Intelligence, Major Appliances Europe, Electrolux



Het internationale congres vindt plaats in de Koepelkerk van het Renaissance Hotel in Amsterdam. De organisatoren verwachten een groot aantal deelnemers, waaronder directieleden en senior managers van multinationale bedrijven. De vorige GIA congressen zijn zeer goed beoordeeld, waarbij 100% van de deelnemers het evenement aanbevolen aan market intelligence specialisten of vakgenoten die actief zijn op het gebied van strategische planning en business research.

“This is an increasingly complex world we operate in and the market intelligence function has an important part in helping companies understand changes in a global world, compete in existing marketplaces and grow new markets,” aldus Hans Hedin, Vice President, Business Development bij GIA en voorzitter van het GIA congres. “We have observed an increased interest in developing market intelligence as a competent management function. This GIA Conference aims to ensure that the participating companies get ideas, tools, inspiration and concepts for this. Learning from other companies is one of the greatest advantages of the conference. Many of the case companies are truly world class when it comes to market intelligence. We can all learn from that!”

In 2011 zullen de volgende GIA Congressen worden georganiseerd:


  • Amsterdam, Nederland: 23-25 mei, 2011

  • Chicago, Verenigde Staten: 14-16 november, 2011



Voor aanmeldingen en meer informatie: www.globalintelligence.com/events/gia-conference-europe-may-2011/