Ingezonden persbericht


Danstheater AYA wordt structureel gesubsidieerd door het Ministerie van OCW en de provincie Noord-Holland.

Nominatie Gouden Struis 2011

Danstheater AYA is genomineerd voor de Gouden Struis 2011, de prijs voor de beste marketingcampagne binnen de podiumkunsten!

AYA diende het participatietraject van IDeals in: "Danstheater AYA laat met IDeals zien hoe je een educatietraject kunt inzetten om zalen te vullen. Zowel wat betreft ambitie, inhoud als omvang zette AYA met het participatietraject stevig in. In 30 steden werd een nieuwe voorstelling gemaakt waarbij lokale jongeren werden opgeleid. Zij kregen naast de professionele dansers van AYA een vaste plek in de voorstelling." Organisator Bureau Promotie Podiumkunsten stelt dat AYA bij deze campagne op een creatieve manier het theaterproduct zelf heeft ingezet om meer verkoop van tickets te genereren.

De twee andere genomineerden zijn Orkater en de Rotterdam Schouwburg. De campagne van Orkater is een samenwerking met de Stadsschouwburg Amsterdam en betreft de pricingcampagne rondom Richard III, waarin de Stadsschouwburg Amsterdam als gesubsidieerde kunstinstelling heeft geëxperimenteerd met een variabel prijssysteem. De Rotterdamse Schouwburg meldde Sirene Sale aan. Elke eerste maandag van de maand, wanneer de sirenes gaan, worden maximaal 100 kaarten voor een bepaalde voorstelling (zowel toegankelijke als zeer specifieke) met 50% korting verkocht.

De genomineerden maken kans op een prijzenpakket t.w.v. circa ¤ 10.000,-. De prijs wordt, na een live jurering waarin de genomineerden hun case presenteren aan jury en publiek, uitgereikt op maandag 23 mei a.s. tijdens het slotprogramma van de Marketingdag Podiumkunsten, dit jaar in het Chassé Theater in Breda.