Ingezonden persbericht


Persbericht

Nog steeds trouw aan vakantie in eigen land
Nederland heeft genoeg moois te bieden vinden Nederlanders

Hoofddorp, 23 mei 2011 - Ondanks dat de recessie op zijn retour is, willen nog steeds veel Nederlanders hun zomervakantie in eigen land doorbrengen. Maar liefst 38% gaat op vakantie in eigen land blijkt uit onderzoek van Vakantie.nl onder 2914 bezoekers.

Zeeland en de Waddeneilanden zijn door het nabijgelegen strand de populairste bestemmingen. Meer dan een kwart geeft als voornaamste reden aan dat Nederland genoeg moois te bieden heeft. Daarnaast is het makkelijker met de kinderen (14%) of een vaste gewoonte om op vakantie te gaan in eigen land (12%).

Waar gaan we heen?
Zeeland (22%) en de Waddeneilanden (17%) worden op de voet gevolgd door Limburg (14%). De bosrijke omgeving en de goede voorzieningen in Limburg zijn de reden dat deze provincie de derde plek bezet. Utrecht is de minst populaire provincie voor een zomervakantie. Meer dan de helft heeft al daadwerkelijk een vakantie in Nederland geboekt.

Trouw aan eigen land
Onder de vakantiegangers zijn bungalow- en vakantieparken dit jaar favoriet: maar liefst 65% kiest hiervoor tijdens een vakantie in eigen land. Voor 15% valt de keuze op de Nederlandse camping en 10% kiest voor overnachtingen in een hotel. De kans op slecht weer schrikt niet af: van de mensen die voornemens hebben een vakantie in eigen land te boeken, is slechts 17% geneigd de vakantieplannen te wijzigen bij slechte weersvoorspellingen.

Garantie op goed weer
Wanneer vakantiegangers buiten Nederland vakantie vieren, geeft meer dan de helft aan dat vooral het weer een grote rol speelt in de keuze voor een vakantie buiten eigen land. In Nederland heb je nu eenmaal een minder goed weer-garantie dan in het buitenland.

Populair in andere periodes
Toch geeft 81% van deze groep aan wel dol op hun eigen land te zijn: andere vakanties naast de zomervakantie worden wel graag doorgebracht in eigen land. Met name de meivakantie (33%) en herfstvakantie (29%) zijn favoriet om in eigen land door te brengen. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht