Ingezonden persbericht


Amsterdam, 23 mei 2011

Lancering van Hi Panda in Nederland

Hi Panda werd in 2000 geboren in Shanghai, in het atelier van een jonge ontwerper genaamd Ji-Ji; een veelzijdig kunstenaar die een opleiding in de Schone Kunsten achter de rug heeft. In het begin van de jaren 2000 ontwierp hij een reeks van 3 pandafiguren, die enorm enthousiast onthaald werden op kunsttentoonstellingen als de expositie 'China Design Now' in 2008 in het Victoria & Albert Museum in Londen.

Naast zijn kunst is Ji-Ji ook mode-consultant voor internationale merken als Nike China en Lee Jeans. Door deze nauwe banden met de modewereld was de stap naar een eigen kledinglijn snel gemaakt. Zijn iconische panda werd het logo van zijn fashion lijn. In 2002 zette Hi Panda Fashion zijn eerste stappen in Shanghai. Dit gebeurde in kunstenaarsbuurt 'Moganshan Lu'. Vandaag de dag telt het panda-imperium van Ji-Ji 50 Hi Panda boetieks, verspreid over alle grote steden in China.

De Boodschap

De gelaatsuitdrukkingen van de Panda's van Ji-Ji zijn geïnspireerd door het leven van alledag van de jeugd die na 1980 in China geboren werd. Deze nieuwe generatie Chinezen is totaal verschillend dan die van hun ouders: ze houden van muziek, basketbal en de hiphopcultuur. Ook onderscheiden ze zich door hun sterk sarcastische, narcistische, trotse en wisselvallige karakter. Het merk Hi Panda is dus een weerspiegeling van het leven en de gekste dromen en aspiraties van de Chinezen van vandaag.

Design en techniek

Het katoenen T-shirt, bedrukt met een afbeelding van een chagrijnige Panda met het acroniem Hello Panda, is het symbolische product van het merk. Met de modellen en de seizoenen verandert onze chagrijnige Panda in een deejay, een basketballer, een surfer, een rapper. Zelfs zijn er modellen waarop hij Chinese noedels eet, aan het fietsen is, miljardair is en zelfs liefde vindt bij een andere panda...

Na het immense succes in Azië werd het universum van Hi Panda al gauw uitgebreid met jeans, jassen, sweatshirts, hoodies, petten, speeltjes en accessoires. Alle produkten worden geproduceerd met textiel van uitstekende kwaliteit. De snit voor de jongens is recht, die voor de meisjes iets getailleerd. Naast de standaardlijnen (elk jaar 2 collecties: Lente-Zomer en Herfst-Winter), stelt Hi Panda af en toe ook 'limited editions' voor, die vaak ontstaan uit samenwerkingen met Aziatische kunstenaars en celebrities.

Kunst

Voor de lancering van het merk in Frankrijk heeft Hi Panda in de Palais de Tokyo in Parijs een grote tentoonstelling over Ji-Ji op poten gezet, waar meer dan 40 wereldbekende sterren het werk van de artiest konden bewonderen : Anna Wintour, Pharell Williams, Kayne West, Catherine Deneuve, Kristin Scott Thomas, Mélanie Laurent, Ines de la Fressange, Carine Roitfeld en vele anderen waren aanwezig bij de opening (foto's op aanvraag)

Verkooppunten Benelux:

Nederland
Laxmi - Enschede
Pour toi - Rotterdam

België
Cafe au lait - Wijnegem
Fashion point - Maasmechelen
Uno - Knokke
Ariel - Luik

Luxemburg
Loft - Alzingen
Smets Conceptstore - Strassen
www.hellopanda.net