STUDENTEN VAN DE VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL WINNEN BUSINESS GAME L'ORéAL BRANDSTORM 2011

23/05/2011 16:41

L'Oréal Belgilux

L'Oréal Belgilux koos op vrijdag het meest talentvolle team van de Belgische finale van L'Oréal Brandstorm 2011, het prestigieuze internationale business game. Het team van de Vrije Universiteit Brussel werd uitgekozen om op 16 juni 2011 in Parijs hun marketingstrategie te verdedigen tijdens de internationale finale van Brandstorm.

De 13e Belgische editie trok 289 deelnemers aan uit 5 grote managementscholen van België: de Vlerick Management School, de Universiteit van Gent, de Vrije Universiteit Brussel, de Louvain School of Management en de ICHEC Brussels Management School.

De deelnemers aan Brandstorm krijgen ieder jaar de opdracht met hun team een grootscheepse marketingstrategie uit te werken: ze moeten een gamma van één van de internationale merken van de L'Oréal Groep herbedenken en er de bijhorende communicatiecampagne voor uitwerken. Hiervoor kruipen de studenten in de huid van een International Marketing Brand Manager om een innovatieve communicatiestrategie te ontwikkelen, nieuwe concepten te creëren en de packaging te ontwerpen. In de editie van dit jaar waarin L'Oréal Professionnel van de Divisie Professional Products aan bod kwam, werd elk team uitgenodigd een concept te ontwikkelen om meer mannen naar de kapsalons te lokken. Dit moest gebeuren door het bedenken van een nieuwe service die in het kapsalon kon worden aangeboden, samen met de bijbehorende producten.

De studenten dompelden zich onder in de wereld van L'Oréal Professionnel via informatiesessies over de markt en het distributienetwerk, zodat ze een winnende marketingstrategie konden bedenken, de voornaamste concurrenten konden identificeren en de verwachtingen van de consument, hun gewoonten en de trends konden definiëren.

Na een eerste selectie kon het eerste team van elke deelnemende universiteit zijn concept uitwerken met echte communicatieprofessionals: het Brusselse agentschap Good Morning. De projecten werden vrijdag aan de Brandstorm-jury gepresenteerd tijdens de nationale finale.

De jury was samengesteld uit Michael Kienle, Human Resources Director ; Norberto Videira, General Manager van de Divisie Professional Products ; Beatrice Dautzenberg, Marketing Director L'Oréal Professionnel en Alexandre Vanderborght, Product Manager L'Oréal Professionnel.

De studenten werden beoordeeld op hun creativiteit, hun marktanalyse, de coherentie van hun project met de waarden van het merk en hun communicatievermogen en de kwaliteit van hun presentatie.

De winnaars van dit jaar zijn de studenten van de Vrije Universiteit Brussel. Hun innovatieve concept voor de verzorging van de baard was volgens de jury "zeer creatief" en "sloot naadloos aan op de waarden van het merk L'Oréal Professionnel".

Sinds het ontstaan in 1993 namen al meer dan 43.000 studenten van 285 universiteiten uit 43 landen deel aan L'Oréal Brandstorm. Dit business game is tevens een efficiënt rekruteringsmiddel: het geeft de marketing- en rekruteringsverantwoordelijken de gelegenheid kandidaten met potentieel aan het werk te zien.

Gilles André, deelnemer van Brandstorm in 2006 en nu Brand Manager Matrix getuigt: "Met de Brandstorm ervaring heb ik voor de eerste keer de kans gekregen om in de huid van een Brand Manager te kruipen, die de markt onderzoekt om de trends te begrijpen en die voortdurend zijn grenzen verlegt om het originele idee te vinden die een toekomstige blockbuster zal worden. Een prachtige ervaring die mijn passie geboost heeft voor marketing, de cosmeticamarkt en L'Oréal".

Over L'Oréal Professionnel

De producten van L'Oréal Professionnel zijn de vrucht van een nauwe samenwerking met de grootste kappers. De expertise van deze professionals gecombineerd met de technologische innovaties van de L'Oréal Laboratoria overtuigen kappers en consumenten in de hele wereld.

Het merk L'Oréal Professionnel ontwikkelt niet alleen technische producten die door de kappers in het salon gebruikt worden, maar ook producten voor thuisgebruik. Het merk wordt exclusief in de kapsalons verkocht.

Over Good Morning

Good Morning is een agentschap met een tiental communicatiespecialisten die indruk maken door hun ervaring, frisse ideeën en efficiëntie.

Wat begon als een below the line-service is vandaag een agentschap met een globaal aanbod (above-below, on- en off-line) dat zijn creativiteit en gezond verstand gebruikt om zijn klanten een efficiënte service aan te bieden.

Meer informatie:

www.brandstorm.loreal.com

www.lorealprofessionnel.com

www.loreal.com

www.good-morning.be

Perscontact:

L'Oréal Belgilux

Brigitte Bekaert

Corporate and Media Communication Director

Tel : +32 2 210 05 37

Email: bbekaert@be.loreal.com

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel