BlackBerry, Vodafone en Habbekrats starten samenwerking rondom Rabat
Persbericht van Hagens PR Strategy
BlackBerry, Vodafone en Habbekrats starten samenwerking rondom de film
Rabat
Op 6 juni gaat Rabat, de eerste lange speelfilm van Habbekrats, in
première in het Amsterdamse Tuschinskitheater. Rondom de ambitieuze
roadmovie starten BlackBerry en Vodafone vanaf 1 juni een grote online
campagne en salesactie.
Over de film
RABAT is een roadmovie die de kijker meeneemt op de reis van de drie
vrienden Nadir (Nasrdin Dchar), Abdel (Achmed Akkabi) en Zakaria
(Marwan Kenzari). Als Nadir van de ene op de andere dag de oude taxi
van zijn vader van Amsterdam naar Rabat moet rijden, nodigen zijn twee
beste vrienden zichzelf uit om met hem mee te gaan. De reis voert het
drietal door het Europese landschap naar de Marokkaanse hoofdstad.
Nieuwe werelden, ontmoetingen onderweg en het geheime reisdoel van
Nadir zetten naarmate ze dichter bij Rabat komen de vriendschap steeds
verder onder druk.
Met de première van de film komt een lang gekoesterde droom van de
jonge en getalenteerde filmmakers Jim Taihuttu en Victor Ponten uit. De
film is een onafhankelijke productie van Habbekrats en kwam tot stand
in samenwerking met Fei Productions, BFD, Top Notch, Likeminds en
Lebowski Publishers.
Bijzondere online campagne
BlackBerry, Vodafone en Habbekrats hebben voor Nederlandse begrippen
een bijzondere samenwerking rondom de film opgezet. De komende weken
presenteren de partners een viertal exclusieve featurettes. Deze korte
portretten vertellen het meeslepende verhaal achter de totstandkoming
van de film die afgelopen zomer in vijf weken en eenzelfde aantal
landen is gedraaid. Op de site www.racenaarrabat.nl kunnen bezoekers de
game Rabat Racer spelen. Net als in de film, moeten ze hierin zo snel
mogelijk een taxi naar de Marokkaanse hoofdstad rijden. Last but not
least zijn BlackBerry en Vodafone trotse partners van de galapremiére
in Tuschinski, die niet mogelijk was geweest zonder hun steun.
De eerste featurette staat vanaf vandaag online:
http://youtu.be/P9hnWHtmZGM?hd=1
RABAT draait vanaf 9 juni in de Nederlandse en vanaf 15 juni in de
Belgische bioscopen.
"Vodafone had ons bij het maken van de film al enorm gesteund door het
internationale bel- en dataverkeer tijdens de draaiperiode te
sponsoren. We zijn daarom als regisseurs en producenten vereerd dat het
eindresultaat van de film dermate enthousiast werd ontvangen en we de
samenwerking verder hebben kunnen uitbouwen tot een opvallende online
campagne en aansluitende salesactie. Zeker in tijden als deze, waarin
het voor culturele producenten steeds moeilijker wordt om projecten te
realiseren, voelen we ons enorm gesterkt door dit oprechte partnership
met twee commerciële zwaargewichten dat door alle partijen als
vanzelfsprekend wordt ervaren."
- Victor Ponten, Habbekrats
"Vanaf het moment dat we het voorstel voor een actie rond de film RABAT
zagen was er geen twijfel dat het goed paste bij BlackBerry(R). De
innige samenwerking met Vodafone in de prepaid markt kunnen we hiermee
een extra impuls geven en zien we de opportunities die dit met zich
meebrengt voor alle partijen. Het is geweldig geweest om samen te
werken met Habbakrats en Vodafone in dit unieke project, wat
geresulteerd heeft in een echte leuke nieuwe Nederlandse speelfilm."
- Rob de Vries, Senior Manager Sales Consumer Research In Motion
Nederland BV.
De site van de film: www.rabatdefilm.nl
De Rabat Vodafone BlackBerry(R) actiesite: www.racenaarrabat.nl
De officiële trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=C08q5q3DdJI&feature=youtu.be&hd=1
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
*
*
*
Links:
http://www.racenaarrabat.nl
Razende Robot Reporter