BlackBerry, Vodafone en Habbekrats starten samenwerking rondom Rabat

Persbericht van Hagens PR Strategy

BlackBerry, Vodafone en Habbekrats starten samenwerking rondom de film Rabat

Op 6 juni gaat Rabat, de eerste lange speelfilm van Habbekrats, in première in het Amsterdamse Tuschinskitheater. Rondom de ambitieuze roadmovie starten BlackBerry en Vodafone vanaf 1 juni een grote online campagne en salesactie.

Over de film
RABAT is een roadmovie die de kijker meeneemt op de reis van de drie vrienden Nadir (Nasrdin Dchar), Abdel (Achmed Akkabi) en Zakaria (Marwan Kenzari). Als Nadir van de ene op de andere dag de oude taxi van zijn vader van Amsterdam naar Rabat moet rijden, nodigen zijn twee beste vrienden zichzelf uit om met hem mee te gaan. De reis voert het drietal door het Europese landschap naar de Marokkaanse hoofdstad. Nieuwe werelden, ontmoetingen onderweg en het geheime reisdoel van Nadir zetten naarmate ze dichter bij Rabat komen de vriendschap steeds verder onder druk.

Met de première van de film komt een lang gekoesterde droom van de jonge en getalenteerde filmmakers Jim Taihuttu en Victor Ponten uit. De film is een onafhankelijke productie van Habbekrats en kwam tot stand in samenwerking met Fei Productions, BFD, Top Notch, Likeminds en Lebowski Publishers.

Bijzondere online campagne
BlackBerry, Vodafone en Habbekrats hebben voor Nederlandse begrippen een bijzondere samenwerking rondom de film opgezet. De komende weken presenteren de partners een viertal exclusieve featurettes. Deze korte portretten vertellen het meeslepende verhaal achter de totstandkoming van de film die afgelopen zomer in vijf weken en eenzelfde aantal landen is gedraaid. Op de site www.racenaarrabat.nl kunnen bezoekers de game Rabat Racer spelen. Net als in de film, moeten ze hierin zo snel mogelijk een taxi naar de Marokkaanse hoofdstad rijden. Last but not least zijn BlackBerry en Vodafone trotse partners van de galapremiére in Tuschinski, die niet mogelijk was geweest zonder hun steun.

De eerste featurette staat vanaf vandaag online: http://youtu.be/P9hnWHtmZGM?hd=1

RABAT draait vanaf 9 juni in de Nederlandse en vanaf 15 juni in de Belgische bioscopen.

"Vodafone had ons bij het maken van de film al enorm gesteund door het internationale bel- en dataverkeer tijdens de draaiperiode te sponsoren. We zijn daarom als regisseurs en producenten vereerd dat het eindresultaat van de film dermate enthousiast werd ontvangen en we de samenwerking verder hebben kunnen uitbouwen tot een opvallende online campagne en aansluitende salesactie. Zeker in tijden als deze, waarin het voor culturele producenten steeds moeilijker wordt om projecten te realiseren, voelen we ons enorm gesterkt door dit oprechte partnership met twee commerciële zwaargewichten dat door alle partijen als vanzelfsprekend wordt ervaren."

- Victor Ponten, Habbekrats

"Vanaf het moment dat we het voorstel voor een actie rond de film RABAT zagen was er geen twijfel dat het goed paste bij BlackBerry(R). De innige samenwerking met Vodafone in de prepaid markt kunnen we hiermee een extra impuls geven en zien we de opportunities die dit met zich meebrengt voor alle partijen. Het is geweldig geweest om samen te werken met Habbakrats en Vodafone in dit unieke project, wat geresulteerd heeft in een echte leuke nieuwe Nederlandse speelfilm."

- Rob de Vries, Senior Manager Sales Consumer Research In Motion Nederland BV.

De site van de film: www.rabatdefilm.nl

De Rabat Vodafone BlackBerry(R) actiesite: www.racenaarrabat.nl

De officiële trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=C08q5q3DdJI&feature=youtu.be&hd=1

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*
*
*
*

Links:
http://www.racenaarrabat.nl



Razende Robot Reporter