Ingezonden persbericht


KARIN DE GROOT NIEUWE PRODUCENT IDTV

Amsterdam, 6 juni 2011. Karin de Groot is per direct producent ad interim bij IDTV. De voormalige programmaleider van NET 5 en producent bij Endemol Nederland stuurt in deze functie de afdelingen IDTV Info- & Entertainment, IDTV Docs, IDTV Digital Media en IDTV Live360 aan. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe programma's en het produceren van bestaande formats.

Karin de Groot was als programmaleider van Net 5 verantwoordelijk voor de programmering en profilering van deze zender. Daarvoor werkte zij ruim dertien jaar bij Endemol Nederland (John de Mol Produkties). Hier startte zij haar carrière bij de 5 Uurshow als redacteur om niet veel later als uitvoerend producent dit programma onder haar hoede te nemen. Programma's als Ushi & van Dijk, Lotto Weekend Miljonairs, Hart in Aktie werden daar later aan toegevoegd. De laatste jaren bij Endemol Nederland was zij als producent verantwoordelijk voor onder meer Peter R. De Vries, Misdaadverslaggever, Life and Cooking en de TV Makelaar.

Met Karin de Groot halen wij ontzettend veel vakmanschap en jarenlange ervaring in de televisiewereld in huis. Haar waarde voor IDTV zit hem in het feit dat zij die ervaring zowel aan de kant van de zender als aan de kant van de producent heeft opgedaan. Dat maakt dat zij een grote aanvulling gaat zijn op onze creativiteit en inhoudelijke kracht. Ik ben heel blij dat wij Karin kunnen verwelkomen en kijk dan ook uit naar onze samenwerking, aldus Shula Rijxman, CEO van IDTV.

Karin de Groot: Na mijn vertrek bij Net 5 een jaar uit de televisiewereld te zijn geweest, ben ik heel blij om weer aan de slag te gaan met het maken en ontwikkelen van televisieprogramma's. IDTV is een mooi merk met succesvolle formats dus dat voelt voor mij als de juiste plek. Daarnaast doet IDTV meer dan televisie alleen, wat voor mij een nieuwe uitdaging is.

IDTV
IDTV, opgericht in 1977, is als een van de grootste, onafhankelijke productiemaatschappijen van Nederland, toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (gesponsorde) televisieprogramma's, films, documentaires en eve­nementen. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en overheid.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­--

Noot aan de redactie/