Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zanox neemt M4N over


- Zanox wordt marktleider performance advertising in Benelux


- Klanten profiteren van synergie


- Gezamenlijke directie Roger Kenbeek en Thomas Joosten

Amsterdam, 6 juni 2011 - Zanox, Europees marktleider in performance advertising neemt 100 procent van de aandelen over van M4N, het Nederlandse fullservice affiliate marketing netwerk dat gevestigd is in Amsterdam. De overname maakt deel uit van de verdere groeistrategie van het internationale bedrijf en maakt zanox marktleider in de Benelux. Roger Kenbeek, algemeen directeur van zanox Benelux en Thomas Joosten, algemeen directeur en medeoprichter van M4N, vormen vanaf vandaag gezamenlijk het management van de nieuwe onderneming en focussen op de optimale integratie van beide partijen. Het personeel van beide bedrijven zal worden samengevoegd tot één team.

De fusie biedt klanten nieuwe mogelijkheden. M4N, opgericht in 1999, is gespecialiseerd in klassieke affiliate marketing en levert aanvullende diensten. M4N heeft 53 medewerkers in dienst, ongeveer 450 adverteerders en 2.700 publishers in het netwerk en realiseerde in 2010 een omzet van 17,9 miljoen euro. Het netwerk stond in 2010 voor de vierde keer in de Deloitte Technology Fast50 en won de FD Gazellen Award 2010. De twee oprichters, Thomas Joosten (CEO) en Klaas Joosten (CTO), blijven werkzaam in het nieuwe bedrijf.

"We zijn verheugd dat M4N nu deel uitmaakt van het zanox netwerk," aldus Philipp Justus, CEO en voorzitter van het Executive Board van zanox. "Onze adverteerders en publishers zullen beiden voordeel halen uit de ultieme mix van lokale kracht in de Nederlandse markt en internationale expertise ingebracht door het bestaande aanbod van zanox. Vanaf vandaag is zanox de onbetwiste nummer één in performance advertising, ook in de Benelux."

Klanten profiteren van synergie

"We zijn trots dat we nu deel uitmaken van de Europese marktleider in performance advertising. De ondernemingsgezindheid en de cultuur van beide bedrijven sluiten perfect op elkaar aan. Onze klanten, adverteerders en publishers zullen optimaal profiteren van het grotere bereik en de verdere groei van ons advertentienetwerk," aldus Thomas Joosten, CEO van M4N. "M4N en zanox zijn een perfecte match," stelt ook Roger Kenbeek, algemeen directeur van zanox Benelux. "Onze performance advertentienetwerken vullen elkaar goed aan waardoor wij onze partners een nog aantrekkelijker en groter aanbod kunnen leveren."

Over zanox

De Zanox groep, bestaande uit Zanox, Digital Window en Buy.at, is de Europese marktleider in performance advertising. Via het internationale performance netwerk koppelt Zanox meer dan 3.300 adverteerders aan meer dan één miljoen publishers die gebruik maken van alle vormen van online advertising en marketingkanalen: affiliate marketing, search marketing, retargeting, social media advertising, tekstlink advertising, display advertising, e-mailmarketing, shopping- en loyaltyprogramma's. Zanox werkt onder meer voor KPN, T-Mobile, Groupon, Zalando, De Bijenkorf, Blokker, OHRA en Centraal Beheer Achmea.

Sinds de oprichting in 2000 is Zanox uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 600 werknemers en twaalf kantoren, verdeeld over Europa, Azië en Noord-Amerika. Vanuit Amsterdam is Zanox Benelux vanaf 2005 actief op de Nederlandse markt. Sinds mei 2007 maakt Zanox deel uit van Axel Springer AG, Berlijn, en PubliGroupe AG, Lausanne. Kijk voor meer informatie op www.zanox.com.




Ingezonden persbericht