Ingezonden persbericht


Fusie AMB Property Corporation® en ProLogis definitief

Gefuseerde onderneming op 3 juni als Prologis gestart met handel NYSE

AMSTERDAM, 6 juni 2011 - De fusie tussen AMB Property Corporation (NYSE: AMB) en ProLogis (NYSE: PLD) is rond. De nieuwe onderneming, wereldwijd een toonaangevende eigenaar, beheerder en ontwikkelaar van logistiek vastgoed, gaat verder als Prologis, Inc. De gewone aandelen in het gefuseerde bedrijf worden sinds vrijdag 3 juni jongstleden op de New York Stock Exchange verhandeld onder het symbool PLD.

"Door deze fusie zijn twee organisaties samengevoegd tot een nog sterkere globale speler op het gebied van logistiek vastgoed," aldus Hamid R. Moghadam, voorzitter en co-CEO: "We staan klaar om een nieuwe weg in te slaan en met een heldere strategie wereldwijd groeimogelijkheden na te streven. We worden daarbij geholpen door onze hoogwaardige portefeuille van logistiek vastgoed, gerenommeerde particuliere vermogensactiviteiten, een sterke financiële positie en een getalenteerd team."

"Prologis gaat een mooie toekomst tegemoet," zegt Walter C. Rakowich, co-CEO: "Met ons ongeëvenaarde mondiale netwerk en een sterk managementteam zijn wij geheel in positie om onze klanten voortreffelijke producten en diensten te blijven leveren, om onze mensen carrièremogelijkheden te blijven bieden en om een prominent rendement voor onze aandeelhouders te realiseren."

Transactiegegevens
Als gevolg van de fusie wordt elk gewoon aandeel in ProLogis geconverteerd naar een recht op 0,4464 van een nieuw uitgegeven aandeel in het gewone aandelenkapitaal van de gefuseerde onderneming. Elk aandeel in het gewone aandelenkapitaal van AMB blijft gelijk aan één aandeel van het gewone aandelenkapitaal van de gefuseerde onderneming. Van het gecombineerde gewone aandelenkapitaal van de onderneming bezitten de voormalige gewone aandeelhouders van ProLogis ongeveer 60%. De voormalige gewone aandeelhouders van AMB bezitten ongeveer 40%.

Kostenbesparingen
De transactie zal synergie creëren, die onmiddellijk zal bijdragen aan een waardevermeerdering. De volledige jaarlijkse bruto besparing van ongeveer USD 80 miljoen aan algemene en administratieve kosten zal naar verwachting eind 2012 worden gerealiseerd. De onderneming verwacht daarnaast gunstigere kosten van vermogensbeslag in verband met haar grotere financiële flexibiliteit. Ook zou de grotere marktaanwezigheid mogelijkheden moeten genereren voor betere opbrengsten, doordat beter aan de behoeften van de klant kan worden voldaan.

Leiderschap
Moghadam, voormalig CEO van AMB, en Rakowich, voormalig CEO van ProLogis, zullen tot en met 31 december 2012 co-CEO's van de gefuseerde onderneming zijn. Op dat moment zal Rakowich terugtreden en zal Moghadam de enige CEO worden. Tot die tijd richt Moghadam zich op het verder vormgeven van de visie en de strategie van de nieuwe onderneming en de beschikking over het particulier vermogen. Rakowich richt zich op de bedrijfsactiviteiten, met name het integreren van de twee platforms en het optimaliseren van de synergie-effecten. Verder is Moghadam voorzitter van de Raad van Bestuur en is Rakowich voorzitter van het bestuurscollege van de Raad.

De statutaire zetel van de nieuwe onderneming bevindt zich in San Francisco en het operationele hoofdkantoor van de onderneming staat in Denver. De gefuseerde onderneming is gestructureerd als zogeheten UPREIT (Umbrella Partnership Real Estate Investment Trust - ofwel een overkoepelend vastgoedbeleggingsfonds).

Raad van Bestuur
Naast Moghadam en Rakowich omvat de Raad van Bestuur de volgende leden: Lydia H. Kennard, J. Michael Losh, Jeffrey L. Skelton en Carl B. Webb, allen voormalige leden van de Raad van Bestuur van AMB; en George L. Fotiades, Christine N. Garvey, Irving F. Lyons III, D. Michael Steuert en William D. Zollars, allen voormalige leden van de Raad van Toezicht van ProLogis. Irving F. Lyons III wordt leidend onafhankelijk bestuurslid.

Eén team
"De gerealiseerde fusie is een prestatie en ik ben trots op al mijn collega's wereldwijd en hun inspanningen om dit te bereiken," aldus Moghadam. "Van elke fusie hangt het welslagen op de lange termijn af van de mensen. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het team waaruit het nieuwe Prologis bestaat."

Rakowich voegt daaraan toe: "Wij hebben snel en doelbewust gehandeld ten aanzien van de planning van de integratie en ik ben verheugd over onze voortgang. Al is er nog een hoop werk te doen voor de volledige verwezenlijking van dit plan, wij beschikken over de benodigde mensen, systemen en werkprocessen om vanaf vandaag als gefuseerde onderneming aan de slag te gaan."

Adviseurs
Morgan Stanley trad op als financieel adviseur van ProLogis, en Greenberg Traurig en Mayer Brown waren de juridisch adviseurs van ProLogis. J.P. Morgan Securities LLC was financieel adviseur van AMB, en Wachtell, Lipton, Rosen & Katz trad op als juridisch adviseur van AMB.

Over Prologis, Inc.
Prologis, Inc. is een toonaangevende eigenaar, beheerder en ontwikkelaar van logistiek vastgoed. Het bedrijf focust zich op globale en regionale markten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Per 31 maart 2011, op pro forma basis rekening houdend met de effecten van de fusie, had Prologis in totaal meer dan 55,7 miljoen vierkante meter aan ruimte in eigendom in 22 landen. Dit is inclusief de locaties waar het bedrijf aandeelhouder of financier is, op geconsolideerde basis dan wel via ongeconsolideerde joint ventures en inclusief locaties die nog in ontwikkeling zijn. Prologis verhuurt moderne distributiefaciliteiten aan meer dan 4500 klanten, waaronder fabrikanten, detailhandelaren, transportbedrijven, logistieke dienstverleners en tal van andere ondernemingen.

Disclaimer
Some of the information included in this press release contains forward-looking statements, such as future opportunities for the combined company, improved cost of capital, increased revenue opportunities, the pending retirement of any of the individual's mentioned and the approximate cost savings, which are made pursuant to the safe-harbor provisions of Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended, and Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended. Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause our actual results to differ materially from those in the forward-looking statements, and you should not rely on the forward-looking statements as predictions of future events. The events or circumstances reflected in forward-looking statements might not occur. You can identify forward-looking statements by the use of forward-looking terminology such as "believes," "expects," "may," "will," "s hould," "seeks," "approximately," "intends," "plans," "pro forma," "estimates" or "anticipates" or the negative of these words and phrases or similar words or phrases. You can also identify forward-looking statements by discussions of strategy, plans or intentions. Forward-looking statements are necessarily dependent on assumptions, data or methods that may be incorrect or imprecise and we may not be able to realize them. We caution you not to place undue reliance on forward-looking statements, which reflect our analysis only and speak only as of the date of this report or the dates indicated in the statements. We assume no obligation to update or supplement forward-looking statements. The following factors, among others, could cause actual results and future events to differ materially from those set forth or contemplated in the forward-looking statements: changes in general economic conditions in California, the U.S. or globally (including financial market fluctuations), global trade or in the real estate sector (including risks relating to decreasing real estate valuations and impairment charges); risks associated with using debt to fund the company's business activities, including refinancing and interest rate risks; the company's failure to obtain, renew, or extend necessary financing or access the debt or equity markets; the company's failure to maintain its current credit agency ratings or comply with its debt covenants; risks related to the merger with ProLogis, including litigation related to the merger, and the risk that the merger may not achieve its intended results, including that the expected synergies will not be realized, or will not be realized during the expected time period; the risks that the businesses will not be integrated successfully; disruption from the merger making it more difficult to maintain business and operational relationships; risks related to the company's obligations in the event of certain defaults under co-investment venture and other debt; defaults on or non-renewal of leases by customers, lease renewals at lower than expected rent or failure to lease properties at all or on favorable rents and terms; difficulties in identifying properties, portfolios of properties, or interests in real-estate related entities or platforms to acquire and in effecting acquisitions on advantageous terms and the failure of acquisitions to perform as the company expects; unknown liabilities acquired in connection with the acquired properties, portfolios of properties, or interests in real-estate related entities; the company's failure to successfully integrate acquired properties and operations; risks and uncertainties affecting property development, redevelopment and value-added conversion (including construction delays, cost overruns, the company's inability to obtain necessary permits and financing, the company's inability to lease properties at all or at favorable rents and terms, and public opposition to the se activities); the company's failure to set up additional funds, attract additional investment in existing funds or to contribute properties to its co-investment ventures due to such factors as its inability to acquire, develop, or lease properties that meet the investment criteria of such ventures, or the co-investment ventures' inability to access debt and equity capital to pay for property contributions or their allocation of available capital to cover other capital requirements; risks and uncertainties relating to the disposition of properties to third parties and the company's ability to effect such transactions on advantageous terms and to timely reinvest proceeds from any such dispositions; risks of doing business internationally and global expansion, including unfamiliarity with the new markets and currency risks; risks of changing personnel and roles; losses in excess of the company's insurance coverage; changes in local, state and federal regulatory requirements, includ ing changes in real estate and zoning laws; increases in real property tax rates; risks associated with the company's tax structuring; increases in interest rates and operating costs or greater than expected capital expenditures; environmental uncertainties and risks related to natural disasters; and our failure to qualify and maintain our status as a real estate investment trust. Our success also depends upon economic trends generally, various market conditions and fluctuations and those other risk factors discussed under the heading "Risk Factors" and elsewhere in our most recent annual report on Form 10-K for the year ended December 31, 2010 and our other public reports.