Persbericht

Fujifilm kiest NAVTEQ®-kaarten en content voor hun nieuwe digitale camera's met GPS

Nieuwe camera's worden geleverd met ingebouwd GPS

Veldhoven, 7 juni 2011 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele reclame wereldwijd, is door Fujifilm gekozen om de introductie van hun nieuwe digitale camera's met GPS te ondersteunen met kaartgegevens en POI-content. NAVTEQ levert nu kaart- en POI (points of interest)-gegevens voor de Fujifilm FinePix F550EXR en FinePix XP30. De FinePix F550EXR heeft een ingebouwde GPS-functie en de FinePix XP30 is een water-, schok-, stof- en vorstbestendig model met ingebouwde GPS-functie.

De NAVTEQ-kaartdekking omvat 85 landen op zes continenten. De NAVTEQ-kaart bevat points of interest in 50 categorieën waaronder restaurants, toeristische attracties, winkels en hotels. Dankzij de 500.000 extra locaties op de NAVTEQ-kaart, zullen beide FinePix-modellen uw locatie herkennen en weergeven, als lengte- en breedtegraad of op plaatsnaam. Er wordt dan een tag aan de foto toegevoegd, die bij gebruik van plaatsnamen eenvoudig gevonden kan worden. Gebruikers vinden op deze manier snel foto's van een specifieke locatie of POI. Als de foto's via de zoekfunctie zijn gevonden, kunnen gebruikers met behulp van Photobook Assist eenvoudig een fotoalbum maken.

Ook de Photo Navigation-functie in de FinePix F550EXR en FinePix XP30 is een kenmerkende functie die een gebruiker de weg laat terugvinden naar de locatie waar een foto is gemaakt. Als een gebruiker bijvoorbeeld een foto maakt in een restaurant waar hij nog een keer wil eten, kan de locatie met behulp van de bij de foto opgeslagen locatiegegevens gemakkelijk worden gevonden. Bovendien kunnen de locatiegegevens de gebruiker informatie geven over de afstand en de routebeschrijving van de huidige locatie naar de bestemming.

"We vinden het geweldig om samen met Fujifilm hun beeldervaring naar een hoger plan te tillen, die veel verder gaat dan gewoon foto's maken. Zij begrepen het belang van locatie al in een zeer vroeg stadium en zagen hierin een mogelijkheid om hun product te onderscheiden van de rest", zegt Rich Shuman, senior vice president, Asia Pacific, NAVTEQ Sales. "Het is prachtig om te zien dat de aanzienlijke investering van NAVTEQ in de ontwikkeling van unieke content het gewaardeerde klanten als Fujifilm mogelijk maakt hun klanten te voorzien van fantastische nieuwe mogelijkheden".