Biologische super succesvoller dankzij wellness trend
Persbericht van EkoPlaza
EkoPlaza opent 40ste winkel op Nieuwe Binnenweg in Rotterdam
Op 16 juni opent EkoPlaza de deuren van haar veertigste winkel op de
Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. De biologische supermarktketen maakte de
afgelopen jaren een explosieve groei mee, mede dankzij het feit dat men
door de recessie bewuster is gaan nadenken over de herkomst en invloed
van producten. EkoPlaza zag dan ook een verschuiving in de doelgroep
ontstaan. Niet het milieu of dierenleed, maar gezondheid is de
belangrijkste reden om biologisch te shoppen. Gezondheid wordt als
hoofdreden opgegeven, dit blijkt ook uit onderzoek van Taskforce
Marktontwikkeling Biologische Landbouw.
'Lach'spiegel
In 2010 groeide de omzet van moderne bio-supers met zo'n 13%, terwijl
de traditionele natuurwinkel de groei zagen stagneren. EkoPlaza zag ook
een groei dankzij het laagdrempelige concept waarbij de voordelen voor
de consument, zoals gezondheid, worden erkend. Als knipoog naar de
klant zal EkoPlaza in haar winkel op de Nieuwe Binnenweg een grote
spiegel plaatsen met de tekst 'Goed bezig'. Hiermee geeft EkoPlaza op
een luchtige manier een schouderklopje aan de nieuwe generatie
'lichtgroene' klanten.
Wellness
De huidige wellness trend stimuleert de behoefte aan pure voeding die
geen holle vulling is maar die werkelijk voedend is. Daarom is
transparantie een belangrijke kernwaarde voor EkoPlaza, en wordt de
herkomst van de producten zo veel mogelijk gecommuniceerd.
Revitalisering
Met de opening op de Nieuwe Binnenweg kiest EkoPlaza bewust voor een
locatie die populair is bij de 'nieuwe consument'. De Rotterdamse buurt
is enorm in opkomst dankzij het revitaliseringproject van de Gemeente.
Het huidige publiek wordt omschreven als bewust, positief en
ruimdenkend. Een profiel dat goed aansluit bij de EkoPlaza kernwaarden.
EkoPlaza opent haar deuren op 16 juni op de Nieuwe Binnenweg 240 in
Rotterdam.
Over EkoPlaza
De EkoPlaza formule is laagdrempelig en fris, met een assortiment dat
niet anders is dan de traditionele supermarkt. Het belangrijkste
verschil is dat EkoPlaza het meest complete aanbod van biologische
producten heeft. Daarnaast heeft de duurzame herkomst van alle
producten transparant. Deze zomer opent EkoPlaza haar 49ste winkel,
waarbij het concept constant doorontwikkeld wordt op basis van ervaring
en mogelijkheden.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.ekoplaza.nl/
Bijlage:
* ekoplaza_pbdoc
* null
Razende Robot Reporter