Biologische super succesvoller dankzij wellness trend

Persbericht van EkoPlaza

EkoPlaza opent 40ste winkel op Nieuwe Binnenweg in Rotterdam

Op 16 juni opent EkoPlaza de deuren van haar veertigste winkel op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. De biologische supermarktketen maakte de afgelopen jaren een explosieve groei mee, mede dankzij het feit dat men door de recessie bewuster is gaan nadenken over de herkomst en invloed van producten. EkoPlaza zag dan ook een verschuiving in de doelgroep ontstaan. Niet het milieu of dierenleed, maar gezondheid is de belangrijkste reden om biologisch te shoppen. Gezondheid wordt als hoofdreden opgegeven, dit blijkt ook uit onderzoek van Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw.

'Lach'spiegel
In 2010 groeide de omzet van moderne bio-supers met zo'n 13%, terwijl de traditionele natuurwinkel de groei zagen stagneren. EkoPlaza zag ook een groei dankzij het laagdrempelige concept waarbij de voordelen voor de consument, zoals gezondheid, worden erkend. Als knipoog naar de klant zal EkoPlaza in haar winkel op de Nieuwe Binnenweg een grote spiegel plaatsen met de tekst 'Goed bezig'. Hiermee geeft EkoPlaza op een luchtige manier een schouderklopje aan de nieuwe generatie 'lichtgroene' klanten.

Wellness
De huidige wellness trend stimuleert de behoefte aan pure voeding die geen holle vulling is maar die werkelijk voedend is. Daarom is transparantie een belangrijke kernwaarde voor EkoPlaza, en wordt de herkomst van de producten zo veel mogelijk gecommuniceerd.

Revitalisering
Met de opening op de Nieuwe Binnenweg kiest EkoPlaza bewust voor een locatie die populair is bij de 'nieuwe consument'. De Rotterdamse buurt is enorm in opkomst dankzij het revitaliseringproject van de Gemeente. Het huidige publiek wordt omschreven als bewust, positief en ruimdenkend. Een profiel dat goed aansluit bij de EkoPlaza kernwaarden.

EkoPlaza opent haar deuren op 16 juni op de Nieuwe Binnenweg 240 in Rotterdam.

Over EkoPlaza
De EkoPlaza formule is laagdrempelig en fris, met een assortiment dat niet anders is dan de traditionele supermarkt. Het belangrijkste verschil is dat EkoPlaza het meest complete aanbod van biologische producten heeft. Daarnaast heeft de duurzame herkomst van alle producten transparant. Deze zomer opent EkoPlaza haar 49ste winkel, waarbij het concept constant doorontwikkeld wordt op basis van ervaring en mogelijkheden.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*

Links:
http://www.ekoplaza.nl/
Bijlage:
* ekoplaza_pbdoc
* null




Razende Robot Reporter