PostNL verrast klanten met direct mail in de vorm van een echte deur

Persbericht van PostNL

DEN HAAG, 14 juni 2011 - Deze week heeft PostNL zakelijke klanten verrast met een direct mail in de vorm van een echte deur. Deze actie maakt onderdeel uit van een artistieke campagne, die het bedrijf recent startte om meer aandacht te vragen voor de effectiviteit van direct mail als communicatiemiddel.

Bij marketeers van onder andere L'Oreal, Unilever en FC Utrecht bezorgde een postbode onaangekondigd een heuse deur met daarop over de volle lengte en breedte het hoofd van de ontvanger. Alle marketeers wisten de actie zeer te waarderen, het overkomt je immers niet elke dag dat zo'n persoonlijke DM wordt bezorgd .

Deze DM-actie maakt onderdeel uit van een langlopende campagne van PostNL om adverteerders te wijzen op de meerwaarde van DM ten opzichte van andere media. DM is namelijk het enige medium dat persoonlijk én tastbaar is. In de campagne zie je steeds een voordeur van een woning/kantoor, waarop het gezicht van de persoon achter de deur is geschilderd. Ondersteund door de pay-off 'Direct mail spreekt aan' moet worden getoond dat je met Direct Mail ontvangers gericht en persoonlijk kunt bereiken, dat ontvangers DM waarderen en hiervoor open staan. De campagne is in samenwerking met Ogilvy ontwikkeld en is eind februari van start gegaan.

Over PostNL
PostNL verwerkt op jaarbasis zo'n 8,8 miljard geadresseerde poststukken (waarvan 100 miljoen pakketten) met meer dan 88 miljoen bestemmingen in Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast biedt de onderneming ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct marketing en fulfillment. PostNL heeft in totaal zo'n 77.000 mensen in dienst. In 2010 bedroeg de omzet van PostNL bijna 4,3 miljard euro.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*
*

Links:
http://www.postnl.com



Razende Robot Reporter