Ingezonden persbericht


Persbericht

Gastronomische Nederland-Spanje
zwaargewichten meten hun krachten bij Koppert Cress

Dinsdag 14 juni bezochten negen vooraanstaande Spaanse chefs Koppert Cress in Monster, voor een kooksessie met een aantal gerenomeerde Nederlandse koks. De gastronomen, die voor een tweedaags bezoek naar het Westland kwamen, waren opgetogen over de smaaksensaties, die ze in keuken van de cressproducent kregen voorgeschoteld. Als speciale verrassing mochten ze ook een kijkje nemen in de spreekwoordelijke keuken, die de researchkas van het bedrijf is. De dag werd afgesloten met een gezamenlijke kookjamsessie, waarin Spanjaarden en Nederlanders kennis en technieken met elkaar uitwisselden. Tijdens de jamsessie ontstond er een samensmelting van ideeën waar de mooiste creaties en combinaties van gerechten uit voortvloeide. Ondanks dat de deelnemers elkaars taal niet spraken, bleek er absoluut geen communicatie probleem. Vakmanschap en passie voor het koken bleken een internationaal sterk verbindende factor.

Het Spaanse gezelschap bestond uit negen koks, die op speciale uitnodiging naar het Westland waren gekomen. De chefs, die zonder uitzondering een druk leven hebben, namen toch de moeite om, soms hernieuwd, kennis te maken met de Westlandse producten. Trendsetters uit steden als Barcelona, Bilbao, Madrid, San Sebastian en Valencia, waren van de partij. Hieronder bekende namen zoals de chefs van restaurant Mugaritz, restaurant De La Calle, restaurant Extanobe, maar ook Albert Adria van Tickets & Bar 41. De Nederlandse delegatie bestond uit top chefs, zoals Moshik Roth en Marco Westmaas en hun teams, Alain Alders, Menno Post, Hidde de Brabander, Yuri Verbeek, Patrick Kelder en de tv kok Alain Caron.

Diverse leveranciers hadden een presentatie gemaakt van hun producten, zodat deze bij de kookjamsessie konden worden gebruikt. Zeker de selectie van de Dutch Specials, maar ook de producten van de Van Drie Groep, AGF specialist Rungis. Messel Meat, Smit Zeevis en Single Estate Coffee hadden de belangstelling van de gasten.

De recent verbouwde keuken van Koppert Cress bleek wederom een ideale locatie voor een dergelijk evenement. De professioneel ingerichte ruimte is vergroot, om ook video-opnames mogelijk te maken. Koppert Cress is er van overtuigd dat bewegend beeld en de nieuwe media, cruciale middelen zijn om met de jongere generaties te communiceren. Het bedrijf is daarom op zoek naar nieuwe mogelijkheden en toepassingen, om deze doelgroep zo goed mogelijk te bedienen.

Koppert Cress produceert cressen en specialties die onder het motto Architecture Aromatique op de markt worden gezet. Het team van Koppert Cress heeft gekozen voor een eigen benadering van de eindverbruikers van haar product: topkoks wereldwijd. Deze hebben de 'Micro-Vegetables' ontdekt en gebruiken ze als verrijking van hun gerechten. Het bedrijf heeft vestigingen in Monster en New York en een nauw samenwerkingsverband in Japan.

Monster 16 juni 2011