Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
17 juni 2011

Toeristische promotie voor de Westhoek met creatieve 'bier-actie'

Toerisme Westhoek doet een beroep op creatievelingen om de regio in de kijker plaatsen via een nieuwe toeristische campagne. Via een unieke wedstrijd wordt creativiteit beloond met heerlijk logeren in de streek. 'Genieten' staat centraal in de actie: met het ontwerpen van je eigen bieretiket wil de Westhoek de toeristische belangstelling voor de regio stimuleren.

De nieuwe imagocampagne voor de Westhoek als toeristische bestemming plaatst één van de sterke troeven in de kijker: de streekproducten, met name de wereldvermaarde streekbieren. In samenwerking met een befaamde brouwerij uit de regio is een creatieve wedstrijd gelanceerd waarbij de deelnemers hun visie op 'genieten' kunnen vormgeven.

Wie ontwerpt het beste bieretiket?
De opdracht bestaat erin een bieretiket te ontwerpen rond het thema 'genieten'. Wie deelneemt aan de wedstrijd maakt kans op een exclusief B&B&B arrangement in de Westhoek: een combinatie van bed&breakfast en 'bier proeven'. De deelnemers kunnen hun ontwerp uploaden op de website www.ontwerpjebieretiket.be en hun vrienden en familie vragen om voor hun ontwerp te stemmen. De uiteindelijke winnaar krijgt vijf bakken van zijn/haar gepersonaliseerde bier, een bezoek met drie vrienden aan brouwerij Sint-Bernardus in Watou, een overnachting voor vier personen in B&B het Brouwershuis, een stapel bierviltjes en zes bierglazen met het winnende ontwerp. De ontwerpwedstrijd loopt nog tot en met 31 juli 2011.

Lekker logeren
Voor een weekendje weg of een korte vakantie vind je in de Westhoek een hele reeks logiesformules. De Westhoekbrochure 'Genieten in de Westhoek' presenteert hemelse logeeradresjes. De troeven van de streek werden vertaald naar verblijfsarrangementen rond de thema's gastronomie, wandelen, fietsen, WO I, wellness, evenementen en fun for kids.

Meer info of bestellen brochure: www.toerismewesthoek.be