Primera zet in op kantoorartikelen en cartridges

Persbericht van Coöperatie Primera b.a.

Het assortiment kantoorartikelen en cartridges heeft een positieve omzet- en rendementsontwikkeling binnen de formule van Primera. Binnen de goederengroepen is de groep kantoorartikelen inmiddels de nummer drie in het brutowinst aandeel. Daarnaast past de assortimentsgroep bij uitstek binnen het gemaksconcept. Uit TNS/NIPO onderzoek is gebleken dat consumenten ook verwachten dat er kantoorartikelen verkrijgbaar zijn bij Primera.

Presentatie
Eén van de conclusies uit een uitgevoerde analyse in 2010, is dat de basis wandmeters teruggebracht moesten worden van 3 naar 2 wandmeters. In deze wandmeters worden de meest essentiële kantoorartikelen gepresenteerd. Naast de basismodule zijn er verschillende modules ontwikkeld die de lokale vraag afdekken. Elke Primera winkel heeft zijn eigen marktgebied, waar het assortiment op aangepast moet worden. Tot nu toe zijn er 15 modules ontwikkeld, zoals de modules kinderen en verzenden. Er zijn steeds meer TNT formules aanwezig in de Primera winkels waardoor de vraag ook groter wordt naar kantoor- en met name verzendartikelen.

Assortiment
Binnen de modules wordt er meer aandacht besteed aan private label artikelen en A-merken waaronder Stabilo, Henkel (Pritt) en Edding. De eerste aanzet in de landelijke folder heeft Primera onlangs met Pritt ingezet en dit was met succes. Het resultaat was meer dan een verdubbeling. Met de cartridge acties van WeCare en met name HP heeft Primera al zeer goede resultaten geboekt.

De verpakkingen van de private label worden allemaal vernieuwd en ook worden er 11 producten aan het private label assortiment toegevoegd. Het omzetaandeel van de private label artikelen wordt hierdoor groter en dit zal de totale omzet positief beïnvloeden, aldus assortimentsmanager Mario Arnts.

Links:
http://www.primera.nl



Razende Robot Reporter