Ingezonden persbericht


*PERSBERICHT*

Kicks Concept & Design wint de Folder Challenge Award 2011

30 juni - Afgelopen dinsdag is in de Heineken Experience te Amsterdam de winnaar van de Folder Challenge Award 2011 bekendgemaakt. Tania Pearse-Danker en Melina de Cock van Kicks Concept & Design hadden de meest creatieve en effectieve huis-aan-huisfolder voor Jillz ontworpen en nam zowel de publieksprijs als de Folder Challenge Award 2011 mee naar huis.

Sebastiaan Berkvens - Consumer CRM Manager Heineken Nederland heeft waardevolle informatie overgehouden aan hun deelname: "Heineken Nederland is continu bezig om meer rendement te halen uit marketingcommunicatie. Door deelname aan de Folder Challenge Award, hebben we de bijdrage van de huis-aan-huisfolder aan de muti-mediale campagne voor Jillz onderzocht. Bovendien gaf het ons een kans om talentvolle creatieven de mogelijkheid te bieden om invulling te geven aan onze briefing."

Bij de uitreiking werden wetenschap en praktijk samen gebracht. Prof. Dr. Fred Bronner en Jolique Weelink - Managing Account Consultant bij MetrixLab presenteerden onderzoeksresultaten. Sebastiaan Berkvens en Wim Andrea - directeur Strategie en Creatie van Clockwork, gaven voorbeelden uit de praktijk.

Fred Bronner benadrukte het belang van inspraak van het gezin bij aankoopbeslissingen. Adverteerders zouden volgens hem meer zorg moeten besteden aan het aandragen van argumenten om partner, en soms ook kind, mee te overtuigen in plaats van het bevestigen van de gemaakte keuze. In het kader van multitasking blijkt uit onderzoek dat in Nederland de combinatie TV- en brievenbusreclame erg hoog scoort, hier zou volgens Bronner veel meer gebruik van moeten worden gemaakt door adverteerders door consequent gebruik te maken van herkenbare beelden in alle uitingen.

Met de Folder Challenge Award worden jaarlijks jonge creatieven uitgedaagd een uniek en succesvol huis-aan-huisconcept te bedenken. Dit jaar was dat voor het appelcider merk Jillz van Heineken Nederland. Belangrijke beoordelingscriteria in de challenge zijn creativiteit en effectiviteit. Daarnaast moet het winnende ontwerp aansluiten bij de merkdoelstelling(en) van de opdrachtgever. De jury bestond dit jaar uit: Diana Janssen, directeur DDMA; Yme Pasma, bestuursvoorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen; Sebastiaan Berkvens, CRM Manager Heineken; Jaimy Dix, winnaar Folder Challenge Award 2010; Astrid Prummel, Adjunct Hoofdredacteur Adformatie en Jolique Weelink, onderzoeksdeskundige Metrixlab.

Over DDMA

DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en heeft 230 leden variërend van War Child tot NS; van PostNL tot Sanoma. De leden hebben met elkaar gemeen dat zij via directe en interactieve media informeren, communiceren en verkopen. Daarbij richten zij zich zowel op de consumentenmarkt als op andere bedrijven en instanties. DDMA focust zich namens haar leden op belangenbehartiging, ledencontact, kennisdeling, onderzoek, evenementen en voorlichting.

Film Folder Challenge Award 2011

http://www.youtube.com/watch?v=rjKXzhbL_wU

Foto's Uitreiking Folder Challenge Award 2011

http://www.flickr.com//photos/39759172@N07/sets/72157627082276380/show/


* EINDE BERICHT *