Ingezonden persbericht


Gezamenlijk persbericht
IJmuiden, 30 juni 2011

Velsense club lanceert uniek pixelplan

KNRM, hét doel van Telstar

Een goed doel op het wedstrijdshirt, net als Barcelona. Dat heeft SC Telstar voor ogen met het unieke pixelplan dat de club op donderdag 30 juni 2011 heeft gelanceerd. De betaald voetbalclub uit Velsen-Zuid steunt met SC Pixel de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), waarvan het hoofdkantoor zich op slechts 3 kilometer afstand van het Tata Steel Stadion bevindt. De KNRM is voortaan hét doel van Telstar! Supporters van Telstar - particulieren én bedrijven - maken het samen mogelijk om het logo van de KNRM op het shirt van de Witte Leeuwen te kunnen plaatsen. Dat doen zij door zoveel mogelijk pixels te kopen via de speciale website www.scpixel.nl. In de pixelvlakken is ruimte voor een afbeelding naar keuze. De afbeeldingen moeten voldoen aan de algemene voorwaarden en kunnen door SC Telstar worden geweigerd. Bedrijven, sportteams en vriendengroepen worden aangemoedigd om grotere pixelvlakken te kopen. Dit vergroot de zichtbaarheid van de afbeelding. Het plaatsen van b edrijfslogo's is toegestaan. Een pixel kost 1 euro. De minimale afname is 5 x 5 = 25 pixels (25 euro). De helft van de opbrengst van SC Pixel gaat naar de KNRM. Hiermee levert SC Telstar een wezenlijke bijdrage aan de veiligheid op het water. De club voldoet tevens aan haar doelstelling om maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Door de zichtbaarheid op het wedstrijdshirt krijgt de KNRM volop aandacht in de media. Voor de duidelijkheid: KNRM betaalt niet voor de samenwerking met Telstar, maar ontvangt juist geld en mag gebruik maken van de faciliteiten van de club. Zo worden de 1.100 professionele vrijwilligers van de KNRM bij toerbeurt uitgenodigd voor een `avondje Telstar'. Aan het einde van de eerste seizoenshelft speelt Telstar eenmalig in de shirts met het unieke pixelmozaïek. Deze shirts worden na afloop geveild. Replica's zijn te koop in de Telstar Fanshop. Een uitvergrote versie van het pixelmozaïek krijgt een centrale plek in het Tata Steel Stadion en het hoofdkantoor va n de KNRM. Onder de pixelkopers worden tot 1 december 2011 iedere maand toegangskaarten voor thuiswedstrijden van SC Telstar verloot. Andere prijzen zijn een VIP-arrangement voor een wedstrijd van SC Telstar en een vaartocht met een reddingboot van de KNRM. Kijk voor meer informatie of het kopen van pixels op www.scpixel.nl. Over de KNRM De missie van de KNRM is mensen redden. Snel, professioneel en kosteloos. Jaarlijks helpt de KNRM 3.000 mensen uit noodsituaties op het water. Het reddingwerk wordt uitgevoerd door 1.100 professionele vrijwilligers. De KNRM wordt in stand gehouden door donaties, schenkingen en nalatenschappen. Om de jaarlijkse uitgaven voor persoonlijke uitrustingen, reddingboten en opleidingen te dekken, doet de organisatie een beroep op donateurs.

Noot voor de redactie (