Ingezonden persbericht


persbericht

Atos maakt met lancering nieuw merk missie als nieuwe wereldspeler in IT-dienstverlening zichtbaar

Het nieuwe Atos Introduceert 'Your business technologists'

Utrecht, 4 juli 2011 - De integratie van Atos Origin en Siemens IT Solutions and Services in Atos krijgt gestalte met een geheel nieuwe huisstijl voor de volledige organisatie: met een nieuw logo, descriptor signature en een herdefiniëring van de kernwaarden. Atos positioneert zich als een vooruitstrevende partner die IT beschouwt als dé motor van duurzame vooruitgang: voor bedrijven, organisaties en de samenleving als geheel. Zij maakt haar ambities zichtbaar in de pay-off 'Powering progress with business technologists'. Zo onderscheidt Atos zich als een onderneming die technologische kennis combineert met zakelijke expertise en een diepgaande kennis van industriële sectoren.

Nu de officiële fusie een feit is, tekenen de contouren van de nieuwe organisatie teken zich steeds scherper af. Alle uitingen van Atos - van het opvallende Pantone 3015C-kleurige logo, de visitekaartjes en het briefpapier tot en met de website - zijn aan de nieuwe branding aangepast. De website - www.atos.net - is online en ook maken de oude logo's op kantoorpanden in de komende maanden plaats voor het nieuwe beeldmerk. Met de lancering van het nieuwe merk zet Atos zich neer als een wereldspeler met een sterke staat van dienst op het gebied van innovatieve IT-oplossingen. Een positionering waaraan zij invulling geeft met een aanbod van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren.

"Het nieuwe merk Atos symboliseert de visie van de onderneming dat informatietechnologie de motor achter duurzame vooruitgang voor bedrijven, organisaties en de maatschappij is. Door technologie, business en menselijk inzicht met elkaar te combineren, versnellen we vooruitgang en bouwen we gezamenlijk aan de "firm of the future". Het is dan ook onze ambitie om een betrouwbare en verantwoorde partner voor onze klanten te zijn en de beste werkgever voor IT talenten", aldus Marianne Hewlett, Senior Vice President Brand Management van Atos.

Technologie als drijvende kracht achter verandering "De fusie is een natuurlijk moment om onze nieuwe kernwaarden in één gemeenschappelijke corporate identity te integreren. In een nieuw merk waarin alle bloedgroepen binnen onze onderneming zich herkennen en waar iedereen achter staat. We willen Atos positioneren als een onderneming die vooruitkijkt en nieuwe mogelijkheden signaleert, waarbij technologie de drijvende kracht is achter verandering. We lanceren dit nieuwe merk om onze marktpositie te versterken en onze kernwaarden - transparantie, betrouwbaarheid, operational excellence, innovatie en duurzaam ondernemen - tot uitdrukking te brengen", legt Hewlett uit. "In een wereld waarin verandering de norm is, moeten bedrijven zichzelf opnieuw uitvinden. Zij staan voor de uitdaging vorm te geven aan een onderneming die óók in de toekomst succesvol is.

'Powering progress with business technologists'
Atos wil niet alleen voor organisaties een betrouwbare partner zijn, maar ook de beste werkgever voor haar medewerkers. "In de huidige dynamische en competitieve markt is behoefte aan een nieuwe type professional. De business technologists van Atos zijn professionals die écht luisteren en zo nodig onconventionele antwoorden geven op zakelijke uitdagingen van klanten. Zo fungeren onze medewerkers als drijfveer van veranderingen", aldus Hewlett. "De technologie staat hierbij ten dienste van strategische veranderingen in de volledige waardeketen. We zijn voortdurend op zoek naar innovaties die aansluiten op nieuwe ontwikkelingen en die klanten in staat stellen zich van andere marktpartijen te onderscheiden. Dit doen we vanuit het bewustzijn dat het ménsen zijn die zakelijk succes mogelijk maken. Onze business technologists zijn deskundige consultants en industriële experts die zich verplaatsen in de uitdagingen waarmee klanten worden geconfronteerd en ontwikkelen end-to-end oplossing en waarmee zij zakelijke doelstellingen kunnen realiseren."

From Rebel to Leader
Met het doel talentvolle IT-professionals te interesseren voor een loopbaan bij Atos geeft het bedrijf onder de noemer From Rebel to Leader binnenkort het startsein voor een nieuwe wervingscampagne. De campagne is gericht op business technologists met ambitie die beschikken over een ruime technologische expertise, een diepgaande kennis van specifieke industriële sectoren en die zich kunnen verplaatsen in de business van klanten.

###
Over Atos
Atos is een internationale IT-dienstverlener met een jaaromzet van 8,7 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 78.500 collega's in 42 landen. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten hi-tech transactieservices, advies, systeemintegratie en Managed Services. Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en staat genoteerd aan de Paris Eurolist Market. Atos opereert onder de namen Atos, Atos Consulting, Atos Worldline en Atos WorldGrid. Bezoek voor meer informatie atos.net




Ingezonden persbericht