Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SLAM!TV VERGROOT BEREIK

Hilversum, 4 juli 2011 - SLAM!TV blijft uitbreiden. Vandaag is de muziekzender toegevoegd aan het analoge en digitale zenderaanbod van UPC. Daarmee is UPC de eerste kabelexploitant, die SLAM!TV - naast digitaal - ook in haar analoge basispakket opneemt.

Voor de muziekzender betekent deze toevoeging tot het analoge en digitale pakket van UPC een enorme groei in het totale bereik. SLAM!TV is nu door 3,8 miljoen huishoudens te ontvangen. Hiermee wordt de strategische lijn gevolgd om jong- en muziekliefhebbend Nederland tegemoet te komen en muziektelevisie toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. SLAM!TV is door UPC abonnees digitaal te ontvangen op kanaal 608. De analoge ontvangst verschilt per gemeente, abonnees kunnen het kanaalnummer opvragen via www.slamtv.nl.

Jan Willem Brüggenwirth, Algemeen Directeur SLAM!FM: "Radio wordt TV en vice versa. Daarom moet ook SLAM!TV overal te zien zijn, net zo goed als dat radio overal te beluisteren is."

Over SLAM!TV
In februari 2007 lanceerde SLAM!FM het tv kanaal SLAM!TV. Een videoclipzender met 24 uur per dag, 7 dagen per week de nieuwste en populairste videoclips. Interactie met de kijker staat centraal. SLAM!TV richt zich op alle jongeren tussen de 13 en 34 jaar. Samen met radio, tv, online en evenementen heeft SLAM!FM tot doel uit te groeien tot hét multimedia jongerenplatform van Nederland.

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland zo'n 1,9 miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 923.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 868.000 breedbandinternet abonnees en bedient 762.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 31 maart 2011). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht