Persbericht

5 juli, 2011

hybris introduceert Multi-Channel Consulting-dienst ~ hybris biedt strategisch bedrijfsgericht advies aan B2C- en B2B-organisaties over voordelen van multi-channel ~

hybris, leverancier van multi-channel communicatie en e-commerce-software, presenteert zijn nieuwe Multi-Channel Consulting ( MCô)-dienst. De nieuwe dienst biedt strategisch bedrijfsgericht advies voor B2C- en B2B-organisaties en helpt hen maximaal voordeel te behalen uit hun multi-channel initiatieven. Multi-channel programma's vragen om brede en gespecialiseerde expertise. In de snel veranderende markt is het belangrijk om op de hoogte te zijn van marktontwikkelingen en om competitief voordeel te behalen of behouden. MCô-consultants van hybris ondersteunen grote merken, fabrikanten en retailers bij het leveren van verschillende onderdelen binnen een multi-channel programma. Ze maximaliseren de waarde ervan door het bieden van pragmatisch advies en planning en door hun effectieve functionering. Daarnaast zorgen de consultants ervoor dat diensten snel op de markt komen en wordt de return on investment (ROI) behaald.

"De maatschappij ondergaat momenteel snelle veranderingen - internet is overal toegankelijk en mobiel internet wordt gemeengoed", zegt Berend Bouwmeester, regional manager Benelux van hybris. "Consumenten hebben nu toegang tot informatie wanneer en hoe ze het willen. Wanneer ze de juiste informatie en het juiste product hebben gevonden, dan willen ze dat meteen kopen. Van een consument een klant maken is niet langer iets dat verloopt via één kanaal, maar langs verschillende kanalen. De zakelijke waarde van een multi-channel benadering kan groot zijn, maar de implementatie en uitvoering ervan gaat niet zonder slag of stoot. Dit is nog relatief nieuw en beïnvloedt de gehele organisatie, waaronder fysieke winkels, online, hoofdkantoor, uitvoering, mensen, processen en technologie. Overal staan multi-channel 'specialisten' op, waardoor het niet eenvoudig is de juiste manier te vinden om hiermee om te gaan."

hybris MCô heeft zijn dienstverlening in vijf duidelijke stappen gesplitst, waardoor het voor organisaties eenvoudiger wordt om te bepalen welke diensten van toepassing zijn op ieder stadium van een multi-channel programma:
* Visualisering - Er is altijd behoefte aan ontwikkeling op het gebied van multi-channel, ongeacht of een organisatie bezig is om zichzelf als multi-channel retailer te profileren, of dat ze al een goed aanbod hebben. hybris MCô informeert leidinggevende teams over de laatste ontwikkelingen in multi-channel retail. MCô biedt nieuwe ideeën en concepten en werkt met organisaties om te zien hoe zij deze kunnen toepassen in de business.
* Evaluatie - Eenmaal gestart met multi-channel is het belangrijk te evalueren wat de huidige staat is, voordat het programma naar de planningsfase kan. In deze fase wordt gekeken in welke mate de huidige business de multi-channel initiatieven kan ondersteunen. Er wordt niet alleen gekeken vanuit de IT, maar ook vanuit het oogpunt van proces en mensen.
* Benadering - Na een heldere analyse die weergeeft hoe een organisatie wordt ondersteund door IT en andersom, verschuift de focus naar de benaderingsfase. In dit stadium wordt een multi-channel strategie ontwikkeld om de gewenste businessdoelen vast te stellen. Vervolgens moet een stappenplan aangeven welke programma's en projecten met betrekking tot business en technologie nodig zijn.
* Implementatie - Implementaties van multi-channel programma's zijn complex. Voor veel organisaties komt dit als een verrassing, wat na de livegang leidt tot significante vertragingen. Verder leidt het tot niet tegemoet kunnen komen aan bedrijfsverwachtingen en tot serieuze kwaliteitsproblemen. hybris MCô helpt bij het vaststellen van een heldere bestuursstructuur en biedt ondersteuning aan de stuurgroep of de raad van bestuur. Op deze manier worden werkstromen gecoördineerd en onverwachte kosten voor multi-channel projecten vermeden.
* Uitvoering - Succesvolle multi-channel programma's blijven zich ontwikkelen na de implementatie. Dit vereist een team die dat kan beheren, ondersteunen en ontwikkelen. hybris MCô helpt met het plannen van de benodigde infrastructuur (mensen, processen en technologie), zodat organisaties optimaal kunnen profiteren van de oplossing. De consultants zullen adviseren waar retailers zich op moet richten, zodat zij de hoogste ROI behalen.

"We kunnen klanten gedurende het gehele multi-channel programma ondersteunen", zegt Kees de Vos, vicepresident hybris Business Consulting. "Wij houden onze diensten echter graag pragmatisch. Een aantal van onze belangrijkste diensten zijn teruggebracht naar één- of meerdaagse afspraken. Hierdoor geven we klanten een laag instapniveau, terwijl we diensten van goede kwaliteit blijven leveren. De ondersteuning die wij bieden is op basis van best practices en onze ervaring op het gebied van ontwerpen, implementeren en het draaien van grote multi-channel systemen. Daarnaast is het ook geleid door begrip van multi-channel IT als impact op de business. Tenslotte is het gebaseerd op programmaplanning en bestuur. Deze mix van vaardigheden is lastig te vinden in de relatief jonge industrie. Wij willen onze klanten de gelegenheid geven het beste te halen uit alle mogelijkheden die er zijn."

hybris MCô Multi-channel Consulting-diensten zijn vanaf nu beschikbaar.

(757 woorden)

BERICHT VOOR REDACTIE