QR-Code Scan op bierviltje leidt tot hilariteit en activiteit


BRUINISSE, 20110705 -- Amper 4 weken na de lancering van Infoviltje® komt Omnisense Communicatie opnieuw met een qr-code primeur in Nederland. Een variant op Infoviltje, een nieuwe vorm van bierviltcommunicatie. -Het QR Code Scan & Schrijf Event-. Vanaf 9 juli a.s. worden gasten bij Brasserie Sailors Inn op de Jachthaven Bruinisse uitgenodigd een qr-code op een speciaal bierviltje te scannen.

Mensen zijn nieuwsgierig naar de informatie achter de qr-code en zullen deze scannen met hun smartphone of smartpad. Die informatie kan van alles zijn. Een aanbieding, uitnodiging of een pagina met informatie op het internet.

De gast krijgt bij Sailors Inn een geheel nieuwe ervaring

Na de scan krijgt de gast behalve de algemene informatie over Sailors Inn te zien ook een uitnodiging om hun verhaal te doen over Sailors Inn, de jachthaven of hun verblijf in Zeeland.

Die verhalen, grapjes, uitspraken en dergelijke worden opgeslagen in een centrale database. Telkens als de qr-code op het Infoviltje®  wordt gescand krijgt de gast een nieuwe leuke of onderhoudende tekst van andere gasten gepresenteerd. Teksten kunnen eventueel ook op de bekende sociale netwerken zoals Twitter, Facebook en Hyves worden geplaatst.

Sailors Inn maakt het QR-Code Scan & Schrijf Event nog leuker, door van tijd tot tijd een surprise weg te geven aan de schrijvende gast.

Deze vorm van ‘biervilt communicatie’ is nieuw in Nederland en biedt de horecaondernemer nog meer mogelijkheden om zijn of haar communicatie met de gasten een extra tintje te geven. Infoviltje®  heeft twee zijden, zodat beide kanten benut kunnen worden. Een kant voor informatie en de andere kant voor amusement.

Waarom een QR-code?
Met de opkomst van de smartphone en smartpads is de QR Code als communicatietool aan een spectaculaire opmars begonnen. De verwachting is dat er in Nederland nog dit jaar 4 miljoen z.g. slimme telefoons zijn waarmee de qr code gelezen kan worden.

Frans Hendrikx van Omnisense Communicatie: "Met deze toepassingen is het Infoviltje® niet alleen modern en eigentijds, het brengt meer dynamiek in de zaak en zorgt voor aanstuurbaar voordeel. Voor de horecaondernemer en de gasten".

De informatie ‘achter’ de qr-code is door Omnisense op elk moment aan te passen, zodat de boodschap steeds vernieuwt. Uiteindelijk bepaalt de ondernemer zelf wat hij zijn gasten laat ontdekken. Verhuren van advertentiesruimte aan anderen is ook mogelijk.

Meer informatie over qr-codegebruik is te vinden op  http://www.qr-event.nl/ of http://infoviltje.nl

*QR Code is een gedeponeerde handelsnaam van Denso Industries