Ingezonden persbericht


*PERSBERICHT*

Klachten over e-mail nog beter aangepakt

Amsterdam, juli 2011 - De consument ontvangt informatie over producten en diensten het liefst via e-mail. Dit geldt zowel voor informatie van bedrijven waarvan hij klant is als waarvan hij nog geen klant is (obv resultaten Trendonderzoek Dialoogmedia 2010). Belangrijk is dat hij zich kan afmelden voor commerciële berichten via e-mail wanneer hij maar wil. Per 1 juli gaan de brancheverenigingen e-mail associatie en DDMA samen. DDMA krijgt hierdoor veel nieuwe leden op het gebied van e-mailmarketing en zal nog strenger toezien op naleving van de regels voor e-mail.

Afmeldlink
De links waarmee je je kunt afmelden voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief blijken regelmatig niet goed te werken. Dit is vervelend voor de consument die de e-mails niet langer wil ontvangen en bovendien is het tegen de regels van de sector. Nu de e-mailbranche zich nog beter en krachtiger organiseert binnen DDMA, kan zij hier sneller en effectiever tegen optreden. Een mooi voorbeeld van deze samenwerking is het klachtenloket voor e-mail via www.privacywaarborg.nl

Klachten
Het keurmerk Privacy Waarborg geeft aan dat bedrijven op de juiste manier omgaan met persoonsgegevens in het toesturen van reclame. 80% van de klachten bij het Privacy Waarborg gaat over e-mail. Het loket neemt consumentenklachten in behandeling en zoekt naar een snelle oplossing.

Kortom, e-mail in Nederland krijgt een kwaliteitsboost. De branchevereniging faciliteert onderlinge kennisdeling tussen marketeers waardoor de kwaliteit van e-mailcampagnes stijgt. En de DDMA biedt de consument een oplossingsgericht klachtenplatform. Doel van deze kwaliteitsinjectie is dat de burger, net als in 2010, bij voorkeur aanbiedingen ontvangt via e-mail.