Ingezonden persbericht


Persbericht

Energieprijzen.nl beste score in NMa prijsvergelijkingsonderzoek

Amsterdam, 5 juli 2011. In het NMa onderzoek naar de kwaliteit van energieprijsvergelijkers heeft Energieprijzen.nl wederom een uitstekende score gehaald. Net als voorgaande jaren kreeg Energieprijzen.nl de hoogste score op de onderdelen onafhankelijkheid, correctheid, helderheid van de informatievoorziening, keuzemogelijkheid en duurzaamheid. Het is de vierde keer dat Energieprijzen.nl als beste vergelijker wordt beoordeeld.

Naast de kwaliteitscores van de vergelijkers zelf kwam uit het NMa onderzoek ook naar voren dat er steeds meer partijen zijn die zich als onafhankelijke vergelijker voordoen maar in werkelijkheid een wervingskanaal zijn voor een bepaalde leverancier. De NMa vindt dat deze zogenaamde leadgenerators duidelijker moeten aangeven dat ze niet objectief zijn.

Verbetering vanuit de branche
Verder blijkt uit het onderzoek dat consumenten nog steeds moeite hebben om het aanbod van de leverancier terug te herleiden naar de berekening op de vergelijkingssite. Dit komt vooral omdat sommige energieleveranciers tabellen met verschillende prijzen geven waarvan de consument dan zelf nog moet uitzoeken in welke categorie hij valt. De meeste prijsvergelijkers rekenen wel met de exacte prijzen op een adres.

Volgens de NMa voldoen die energiebedrijven daarmee niet aan de minimumeisen die de wet stelt aan een energiecontract. Brancheorganisatie Energie Nederland heeft naar aanleiding van het onderzoek aangekondigd dat alle aangesloten leveranciers op afzienbare termijn in ieder geval aan de minimumeisen van de wet zullen voldoen en voortaan prijzen zullen af geven die ook daadwerkelijk op het aansluitadres van die consument van toepassing zijn. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL