Jumbo supermarkten
weidemelk
Jumbo melk wordt 100% weidemelk
Supermarktketen Jumbo start met de verkoop van Jumbo huismerk melk van
weidegang koeien. Deze weidemelk is afkomstig van koeien die in het
voor- tot en met het najaar ten minste 120 dagen per jaar, 6 uur per
dag in de wei lopen. De overstap naar 100% weidemelk past in het beleid
van Jumbo als maatschappelijk verantwoord ondernemer. Het eerste Jumbo
product met 100% weidemelk is vanaf oktober bij alle winkels van de
supermarktketen verkrijgbaar en herkenbaar aan een speciaal logo.
Formuledirecteur Colette Cloosterman-van Eerd is enthousiast over deze
ontwikkeling: "We vinden het belangrijk dat dieren een goed leven
hebben en we nemen daar onze verantwoordelijkheid in. Vandaar dat
dierenwelzijn één van de vier pijlers is in ons duurzaamheidsbeleid.
Koeien die in de wei staan hebben veel ruimte om te bewegen. Dit draagt
bij aan het welzijn en welbevinden van de koe. Bovendien is een
grazende koe onderdeel van het Nederlandse cultuurlandschap. Tot nu toe
bestond de melk van het Jumbo huismerk van koeien waarvan ongeveer 80%
weidegang kreeg. En nu wordt de melk van het Jumbo huismerk 100%
weidemelk."
Overige Jumbo huismerkproducten met 100% weidemelk stromen gefaseerd in
bij Jumbo. Medio 2012 zal het hele assortiment Jumbo melk uit weidemelk
bestaan.
Jumbo Supermarkten
De afgelopen jaren is Jumbo Supermarkten zeer snel gegroeid. Het
familiebedrijf behoort inmiddels tot de top van Nederlandse
Supermarktketens. In 2010 is Jumbo uitgeroepen tot `Beste winkelketen'
in de categorie supermarkten en onlangs won Jumbo in dezelfde categorie
de `Customer Centric DNA Awards 2011', een publieksprijs voor de meest
klantgerichte ondernemingen van Nederland. In mei 2011 ontving Jumbo de
Lean & Green Award voor duurzame logistiek omdat er structureel en
beleidsmatig wordt gewerkt aan het reduceren van CO² uitstoot. Door de
overname van Super de Boer zet Jumbo Supermarkten de groei van de
afgelopen jaren in versneld tempo door.
in- uitklappen