Jumbo supermarkten

weidemelk

Jumbo melk wordt 100% weidemelk

Supermarktketen Jumbo start met de verkoop van Jumbo huismerk melk van weidegang koeien. Deze weidemelk is afkomstig van koeien die in het voor- tot en met het najaar ten minste 120 dagen per jaar, 6 uur per dag in de wei lopen. De overstap naar 100% weidemelk past in het beleid van Jumbo als maatschappelijk verantwoord ondernemer. Het eerste Jumbo product met 100% weidemelk is vanaf oktober bij alle winkels van de supermarktketen verkrijgbaar en herkenbaar aan een speciaal logo.

Formuledirecteur Colette Cloosterman-van Eerd is enthousiast over deze ontwikkeling: "We vinden het belangrijk dat dieren een goed leven hebben en we nemen daar onze verantwoordelijkheid in. Vandaar dat dierenwelzijn één van de vier pijlers is in ons duurzaamheidsbeleid. Koeien die in de wei staan hebben veel ruimte om te bewegen. Dit draagt bij aan het welzijn en welbevinden van de koe. Bovendien is een grazende koe onderdeel van het Nederlandse cultuurlandschap. Tot nu toe bestond de melk van het Jumbo huismerk van koeien waarvan ongeveer 80% weidegang kreeg. En nu wordt de melk van het Jumbo huismerk 100% weidemelk."

Overige Jumbo huismerkproducten met 100% weidemelk stromen gefaseerd in bij Jumbo. Medio 2012 zal het hele assortiment Jumbo melk uit weidemelk bestaan.

Jumbo Supermarkten

De afgelopen jaren is Jumbo Supermarkten zeer snel gegroeid. Het familiebedrijf behoort inmiddels tot de top van Nederlandse Supermarktketens. In 2010 is Jumbo uitgeroepen tot `Beste winkelketen' in de categorie supermarkten en onlangs won Jumbo in dezelfde categorie de `Customer Centric DNA Awards 2011', een publieksprijs voor de meest klantgerichte ondernemingen van Nederland. In mei 2011 ontving Jumbo de Lean & Green Award voor duurzame logistiek omdat er structureel en beleidsmatig wordt gewerkt aan het reduceren van CO² uitstoot. Door de overname van Super de Boer zet Jumbo Supermarkten de groei van de afgelopen jaren in versneld tempo door.
in- uitklappen