NEM overweegt stappen tegen webshop voor duurzame energie-installaties
Persbericht van Wattco.nl
Capelle a/d IJssel - Binnen enkele uren na de start van de campagne 'Ik
zeg NIET doen!' heeft de Nederlandse Energie Maatschappij contact
gezocht met het bedrijf achter de website ikzegnietdoen.nl. De webshop
voor duurzame energie-installaties Wattco.nl werd hierbij gefeliciteerd
met het succes van de campagne en tegelijkertijd dringend verzocht deze
actie op 6 juli te staken.
Wattco.nl woordvoerder Vincent van Daalen laat weten dat de webshop
voor duurzame energie-installaties niet van plan is om zijn
communicatiekoers te wijzigen: "We bedienen ons van een ludieke manier
om aandacht te vragen voor een serieus onderwerp. Wattco.nl benadrukt
dat overstappen van energieleverancier niet de enige optie is om kosten
te besparen. Dat je ook kunt kiezen om niet afhankelijk te zijn van een
energiebedrijf door zelf lokaal je energie op te wekken. Door het
plaatsen van zonnepanelen, zonneboilers en microwarmtekrachtkoppelingen
ben je niet afhankelijk van bewegingen op de oliemarkt of de
commerciële strategie van je energiebedrijf. Een slimme en duurzame
oplossing die de markt een stuk transparanter maakt."
In haar schrijven geeft de NEM aan dat de campagnecommunicatie 'tot
verwarring zou kunnen leiden bij de gemiddeld geïnformeerde consument
aangezien er onvoldoende afstand wordt gehouden van de Nederlandse
Energie Maatschappij'. Wattco.nl deelt dit standpunt niet en is van
mening dat de gemiddelde Nederlandse consument intelligent genoeg is om
onderscheid te maken tussen een energieleverancier en een bedrijf dat
duurzame energie-installaties verkoopt. "Consumenten weten de knipoog
op waarde te schatten. Reacties van consumenten bevestigen ons beeld",
volgens Vincent van Daalen. "De actie is zodanig 'over-the-top' met
slecht gecaste fictieve karakters als Natasja Foger, Maurice de Bond en
Frans Bouwer dat er weinig misverstand over kan bestaan."
Links:
http://www.ikzegnietdoen.nl
Razende Robot Reporter