NEM overweegt stappen tegen webshop voor duurzame energie-installaties

Persbericht van Wattco.nl

Capelle a/d IJssel - Binnen enkele uren na de start van de campagne 'Ik zeg NIET doen!' heeft de Nederlandse Energie Maatschappij contact gezocht met het bedrijf achter de website ikzegnietdoen.nl. De webshop voor duurzame energie-installaties Wattco.nl werd hierbij gefeliciteerd met het succes van de campagne en tegelijkertijd dringend verzocht deze actie op 6 juli te staken.

Wattco.nl woordvoerder Vincent van Daalen laat weten dat de webshop voor duurzame energie-installaties niet van plan is om zijn communicatiekoers te wijzigen: "We bedienen ons van een ludieke manier om aandacht te vragen voor een serieus onderwerp. Wattco.nl benadrukt dat overstappen van energieleverancier niet de enige optie is om kosten te besparen. Dat je ook kunt kiezen om niet afhankelijk te zijn van een energiebedrijf door zelf lokaal je energie op te wekken. Door het plaatsen van zonnepanelen, zonneboilers en microwarmtekrachtkoppelingen ben je niet afhankelijk van bewegingen op de oliemarkt of de commerciële strategie van je energiebedrijf. Een slimme en duurzame oplossing die de markt een stuk transparanter maakt."

In haar schrijven geeft de NEM aan dat de campagnecommunicatie 'tot verwarring zou kunnen leiden bij de gemiddeld geïnformeerde consument aangezien er onvoldoende afstand wordt gehouden van de Nederlandse Energie Maatschappij'. Wattco.nl deelt dit standpunt niet en is van mening dat de gemiddelde Nederlandse consument intelligent genoeg is om onderscheid te maken tussen een energieleverancier en een bedrijf dat duurzame energie-installaties verkoopt. "Consumenten weten de knipoog op waarde te schatten. Reacties van consumenten bevestigen ons beeld", volgens Vincent van Daalen. "De actie is zodanig 'over-the-top' met slecht gecaste fictieve karakters als Natasja Foger, Maurice de Bond en Frans Bouwer dat er weinig misverstand over kan bestaan."

Links:
http://www.ikzegnietdoen.nl



Razende Robot Reporter