Consumentenbond
SlechteDekking.nl van start
* 6 juli 2011
Traag mobiel internet. Onverstaanbare mobiele telefoongesprekken en
belangrijke gemiste oproepen door gebrek aan bereik. De Consumentenbond
ontvangt hier regelmatig klachten over. Om de dekking van de mobiele
netwerken goed en onafhankelijk in kaart te brengen roept de
Consumentenbond mobiele bellers en internetters op om ervaringen te
delen via SlechteDekking.nl. Hoe meer mensen meedoen, hoe meer
informatie op de kaart, des te groter de druk op de providers om de
kwaliteit te verbeteren.
slechtedekking-logos De website laat op een kaart van Nederland de
ervaringen van gebruikers zien. Per provider maakt deze kaart
inzichtelijk wat de kwaliteit is van het netwerk en waar wel of geen
mobiele dekking is.
Consumenten die een nieuw mobiel abonnement willen afsluiten, kunnen
daardoor de keuze voor een provider laten afhangen van de kwaliteit van
de dekking in de voor hen relevante gebieden.
Voor providers betekent dit initiatief dat ze inzicht krijgen in hun
eigen dekking en die van de concurrenten.
Hoe werkt het?
Consumenten kunnen op www.SlechteDekking.nl een gratis Android app
downloaden. De app stuurt periodiek dekkingsmetingen naar de site. Op
SlechteDekking.nl verandert daardoor dagelijks de kaart.
Providers krijgen de mogelijkheid om via de website verbeteringen in
hun netwerk door te geven.
SlechteDekking.nl is een initiatief van de Consumentenbond en
DeLaagsteRekening.nl, een adviessite op telecomgebied.