Consumentenbond

SlechteDekking.nl van start


* 6 juli 2011

Traag mobiel internet. Onverstaanbare mobiele telefoongesprekken en belangrijke gemiste oproepen door gebrek aan bereik. De Consumentenbond ontvangt hier regelmatig klachten over. Om de dekking van de mobiele netwerken goed en onafhankelijk in kaart te brengen roept de Consumentenbond mobiele bellers en internetters op om ervaringen te delen via SlechteDekking.nl. Hoe meer mensen meedoen, hoe meer informatie op de kaart, des te groter de druk op de providers om de kwaliteit te verbeteren.

slechtedekking-logos De website laat op een kaart van Nederland de ervaringen van gebruikers zien. Per provider maakt deze kaart inzichtelijk wat de kwaliteit is van het netwerk en waar wel of geen mobiele dekking is.

Consumenten die een nieuw mobiel abonnement willen afsluiten, kunnen daardoor de keuze voor een provider laten afhangen van de kwaliteit van de dekking in de voor hen relevante gebieden.

Voor providers betekent dit initiatief dat ze inzicht krijgen in hun eigen dekking en die van de concurrenten.

Hoe werkt het?

Consumenten kunnen op www.SlechteDekking.nl een gratis Android app downloaden. De app stuurt periodiek dekkingsmetingen naar de site. Op SlechteDekking.nl verandert daardoor dagelijks de kaart.

Providers krijgen de mogelijkheid om via de website verbeteringen in hun netwerk door te geven.

SlechteDekking.nl is een initiatief van de Consumentenbond en DeLaagsteRekening.nl, een adviessite op telecomgebied.