OSB start campagne voor fatsoenlijke marktverhoudingen schoonmaakmarkt

Persbericht van OSB

De Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) start deze week een landelijke campagne om ondernemers te vertellen dat er een gedragscode is afgesproken in de schoonmaak- en glazenwassersbranche. Deze code is op 21 juni jl. gepresenteerd en getekend onder de naam Code Verantwoordelijk Marktgedrag, en moet zorgen voor fatsoenlijke marktverhoudingen en een hogere kwaliteit van het schoonmaakwerk.

In de schoonmaakbranche draait het bij aanbesteding om de prijs, en staan de kwaliteit en de arbeidsomstandigheden onder druk. Werkgeversorganisatie OSB vindt het zeer belangrijk dat dit verleden tijd is. Met het ondertekenen van de code is een onomkeerbare weg in geslagen. OSB zal er streng op toezien dat haar leden de afspraken uit de code naleven. In de campagne wordt de opdrachtgevers gevraagd zich ook aan de code te houden.

OSB en haar leden staan voor kwaliteit en naleving van de code zorgt ervoor dat zij dit ook kunnen waarmaken. De code en andere kwalitatieve lidmaatschapseisen worden dit jaar nog vastgelegd in het OSB-Keurmerk, een label dat alle partijen gegarandeerde kwaliteit biedt. Door je aan de code te houden ontstaat een hechtere relatie tussen klanten en schoonmaak- en glazenwasserbedrijven en gegarandeerde kwaliteit van het werk. Daar gaan de OSB-leden voor!

Om de code tot een succes te maken start OSB met een landelijke campagne.

Kijk voor meer informatie op www.gedragscodeschoonmaakbranche.nl

De Gedragscode Schoonmaakbranche. Samen voor een schone zaak.

Links:
http://www.osb.nl



Razende Robot Reporter