TNT Post Italia en Buffetti tekenen overeenkomst

Persbericht van PostNL

TNT Post Italia en Buffetti tekenen overeenkomst voor ophalen van aangetekende TNT-post in de winkels van Buffetti

Op lange termijn uitbreiding van de service naar het gehele netwerk van Buffetti

Milaan / Den Haag, 6 juli 2011 - TNT Post Italia, de Italiaanse dochter van PostNL en de leidende particuliere speler op de Italiaanse postmarkt, heeft een overeenkomst getekend met de Buffetti Groep, toonaangevend distributeur van kantoorproducten, -diensten en -oplossingen in Italië. Dankzij de overeenkomst kunnen klanten hun via TNT verzonden aangetekende post ophalen op een groter aantal servicepunten van het uitgebreide netwerk van Buffetti-winkels. De samenwerking gaat half juli 2011 van start in een aantal Italiaanse steden, maar zal geleidelijk worden uitgebreid en uiteindelijk het hele netwerk van Buffetti bestrijken.

Buffetti beschikt over een netwerk van 800 winkels verspreid over het hele land en geldt als gerenommeerd dienstverlener voor zakelijke klanten, met name in het MKB's en onder professionals. TNT Post Italia heeft zo'n 300 eigen vestigingen en servicepunten in heel Italië en biedt betrouwbare en hoogwaardige postdiensten voor het bedrijfsleven met een geavanceerd track en trace-systeem voor zendingen door middel van GPS. TNT Post Italia bezorgt post bij ruim 65% van de Italiaanse huishoudens, binnen strikte levertermijnen.

Na een buitengewoon succesvolle pilot die afgelopen januari begon in een aantal Buffetti-winkels in Turijn en Bologna, gaat het initiatief half juli werkelijk van start. Klanten kunnen dan hun via TNT verzonden aangetekende post ophalen in de winkels van Buffetti in verschillende Italiaanse steden, waaronder Rome en Genua. In Italië wordt momenteel circa 20% van de aangetekende post bij de eerste levering niet in ontvangst genomen; klanten halen de zending later elders op. Dankzij deze nieuwe overeenkomst kunnen ze dat nu ook doen bij de dichtstbijzijnde Buffetti-winkel, op een moment dat hun schikt.

In de toekomst wordt het initiatief uitgebreid naar andere winkels in heel Italië. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat de samenwerking tussen PostNL en Buffetti verder wordt versterkt, om effectief te kunnen voorzien in de behoeften van particulieren en bedrijven.

"Buffetti is een bijzonder waardevolle en ook zeer innovatieve speler in de Italiaanse distributiesector. We zijn verheugd over de samenwerking met Buffetti en met de gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe en vernieuwende netwerkoplossingen voor postzendingen, zodat we nog geavanceerdere diensten kunnen verlenen", aldus Luca Palermo, CEO van TNT Post Italia. "We hebben dit project in het leven kunnen roepen dankzij onze gedeelde doelstellingen en visie ten aanzien van de behoeften van zakelijke klanten in Italië. Het project is volstrekt uniek in Europa. Tijdens de allereerste pilots bleek al direct dat deze innovatieve samenwerking zeer werd gewaardeerd, zowel door het MKB als door professionals en particulieren. Door de samenwerking verwachten wij uiteindelijk onze doelstelling voor volledige dekking in Italië versneld te kunnen bereiken."

Ermanno Paini, General Director van de Buffetti Groep: "Buffetti zoekt voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om de dagelijkse werkzaamheden van bedrijven en professionals te vereenvoudigen. Deze overeenkomst met TNT Post biedt ons de kans op innovatieve wijze in te spelen op de behoeften van onze klanten, die immers steeds vaker op zoek zijn naar één loket waar zij hun administratieve zaken kunnen regelen. Wij zijn dan ook erg blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid kunnen bieden om ook postzaken bij ons te regelen, op basis van een gegarandeerd betrouwbaar, uitgebreid en efficiënt netwerk."

Over TNT Post Italia
TNT Post Italia is 100% eigendom van PostNL, een onderneming waarvan de aandelen zijn genoteerd aan de Amsterdamse NYSE Euronext. Al sinds de oprichting in 1998 is TNT Post Italia de toonaangevende particuliere speler op de Italiaanse postmarkt. TNT Post Italia werkt met ongeveer 2000 medewerkers op basis van een netwerk van circa 300 eigen vestigingen en servicepunten in heel Italië. Het hoofdkantoor staat in Milaan. Het bedrijfsmodel dat deze onderneming in Italië heeft ontwikkeld is uniek in zijn soort en omvat de totale waardeketen: van het verkrijgen en verwerken van gegevens en het produceren en op maat bewerken van documenten tot het envelopperen en bezorgen van de zending.

TNT Post Italia is op dit moment voorkeurspartner van ruim 10.000 zakelijke klanten - bedrijven, banken, financiële instellingen, verzekeraars, nutsbedrijven en tal van overheidsinstanties - voor de ontwikkeling van diensten ter ondersteuning van de communicatie met klanten, gebruikers en particulieren. TNT Post Italia behoorde internationaal tot een van de eerste spelers die trackingsystemen gingen toepassen op basis van satelliettechnologie. Het serviceplatform dat zij daarvoor gebruikt, "Formula Certa", geldt inmiddels als de meest betrouwbare, efficiënte en flexibele oplossing voor het beheer van de communicatie met klanten, gebruikers en particulieren.

Over PostNL
PostNL verwerkt ieder jaar 8,8 miljard geadresseerde poststukken (waaronder 100 miljoen pakketten) en bezorgt deze bij ruim 88 miljoen ontvangers in de Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië. PostNL richt zich op postdiensten, pakketten en e-commerce. Het bedrijf biedt daarnaast diensten op het gebied van gegevensverwerking, documentbeheer, direct marketing en envelopperen. PostNL Group heeft ongeveer 77.000 medewerkers, verspreid over de hele wereld, en boekte in 2010 een geconsolideerde omzet van circa EUR 4,3 miljard.

Over Buffetti
Buffetti is de belangrijkste aanbieder van kantoorproducten, -diensten en -oplossingen op de Italiaanse markt. Het bedrijf richt zich hoofdzakelijk op professionals, middenstanders, detailhandelaars, KMO's en - sinds kort - op een groeiend aantal thuiswerkers. Met name de afgelopen tien jaar heeft Buffetti zich ontwikkeld tot gerenommeerd dienstverlener voor detailhandelaars, h(oo)teliers, restauranthouders, modezaken en bedrijven. Deze reputatie heeft Buffetti te danken aan haar eigen managementsoftware en aan de adviesdiensten en ondersteuning die zij verleent via vestigingen in heel Italië. De meeste producten en diensten zijn door Buffetti zelf ontwikkeld en worden ook onder haar eigen merknaam op de markt gebracht. Voor de distributie van haar producten maakt Buffetti gebruik van een franchisenetwerk van circa 800 verkooppunten dat heel Italië omvat.

*

Links:
http://www.postnl.com



Razende Robot Reporter