TNT Post Italia en Buffetti tekenen overeenkomst
Persbericht van PostNL
TNT Post Italia en Buffetti tekenen overeenkomst voor ophalen van
aangetekende TNT-post in de winkels van Buffetti
Op lange termijn uitbreiding van de service naar het gehele netwerk van
Buffetti
Milaan / Den Haag, 6 juli 2011 - TNT Post Italia, de Italiaanse dochter
van PostNL en de leidende particuliere speler op de Italiaanse
postmarkt, heeft een overeenkomst getekend met de Buffetti Groep,
toonaangevend distributeur van kantoorproducten, -diensten en
-oplossingen in Italië. Dankzij de overeenkomst kunnen klanten hun via
TNT verzonden aangetekende post ophalen op een groter aantal
servicepunten van het uitgebreide netwerk van Buffetti-winkels. De
samenwerking gaat half juli 2011 van start in een aantal Italiaanse
steden, maar zal geleidelijk worden uitgebreid en uiteindelijk het hele
netwerk van Buffetti bestrijken.
Buffetti beschikt over een netwerk van 800 winkels verspreid over het
hele land en geldt als gerenommeerd dienstverlener voor zakelijke
klanten, met name in het MKB's en onder professionals. TNT Post Italia
heeft zo'n 300 eigen vestigingen en servicepunten in heel Italië en
biedt betrouwbare en hoogwaardige postdiensten voor het bedrijfsleven
met een geavanceerd track en trace-systeem voor zendingen door middel
van GPS. TNT Post Italia bezorgt post bij ruim 65% van de Italiaanse
huishoudens, binnen strikte levertermijnen.
Na een buitengewoon succesvolle pilot die afgelopen januari begon in
een aantal Buffetti-winkels in Turijn en Bologna, gaat het initiatief
half juli werkelijk van start. Klanten kunnen dan hun via TNT verzonden
aangetekende post ophalen in de winkels van Buffetti in verschillende
Italiaanse steden, waaronder Rome en Genua. In Italië wordt momenteel
circa 20% van de aangetekende post bij de eerste levering niet in
ontvangst genomen; klanten halen de zending later elders op. Dankzij
deze nieuwe overeenkomst kunnen ze dat nu ook doen bij de
dichtstbijzijnde Buffetti-winkel, op een moment dat hun schikt.
In de toekomst wordt het initiatief uitgebreid naar andere winkels in
heel Italië. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat de samenwerking
tussen PostNL en Buffetti verder wordt versterkt, om effectief te
kunnen voorzien in de behoeften van particulieren en bedrijven.
"Buffetti is een bijzonder waardevolle en ook zeer innovatieve speler
in de Italiaanse distributiesector. We zijn verheugd over de
samenwerking met Buffetti en met de gezamenlijke ontwikkeling van
nieuwe en vernieuwende netwerkoplossingen voor postzendingen, zodat we
nog geavanceerdere diensten kunnen verlenen", aldus Luca Palermo, CEO
van TNT Post Italia. "We hebben dit project in het leven kunnen roepen
dankzij onze gedeelde doelstellingen en visie ten aanzien van de
behoeften van zakelijke klanten in Italië. Het project is volstrekt
uniek in Europa. Tijdens de allereerste pilots bleek al direct dat deze
innovatieve samenwerking zeer werd gewaardeerd, zowel door het MKB als
door professionals en particulieren. Door de samenwerking verwachten
wij uiteindelijk onze doelstelling voor volledige dekking in Italië
versneld te kunnen bereiken."
Ermanno Paini, General Director van de Buffetti Groep: "Buffetti zoekt
voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om de dagelijkse werkzaamheden
van bedrijven en professionals te vereenvoudigen. Deze overeenkomst met
TNT Post biedt ons de kans op innovatieve wijze in te spelen op de
behoeften van onze klanten, die immers steeds vaker op zoek zijn naar
één loket waar zij hun administratieve zaken kunnen regelen. Wij zijn
dan ook erg blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid kunnen bieden
om ook postzaken bij ons te regelen, op basis van een gegarandeerd
betrouwbaar, uitgebreid en efficiënt netwerk."
Over TNT Post Italia
TNT Post Italia is 100% eigendom van PostNL, een onderneming waarvan de
aandelen zijn genoteerd aan de Amsterdamse NYSE Euronext. Al sinds de
oprichting in 1998 is TNT Post Italia de toonaangevende particuliere
speler op de Italiaanse postmarkt. TNT Post Italia werkt met ongeveer
2000 medewerkers op basis van een netwerk van circa 300 eigen
vestigingen en servicepunten in heel Italië. Het hoofdkantoor staat in
Milaan. Het bedrijfsmodel dat deze onderneming in Italië heeft
ontwikkeld is uniek in zijn soort en omvat de totale waardeketen: van
het verkrijgen en verwerken van gegevens en het produceren en op maat
bewerken van documenten tot het envelopperen en bezorgen van de
zending.
TNT Post Italia is op dit moment voorkeurspartner van ruim 10.000
zakelijke klanten - bedrijven, banken, financiële instellingen,
verzekeraars, nutsbedrijven en tal van overheidsinstanties - voor de
ontwikkeling van diensten ter ondersteuning van de communicatie met
klanten, gebruikers en particulieren. TNT Post Italia behoorde
internationaal tot een van de eerste spelers die trackingsystemen
gingen toepassen op basis van satelliettechnologie. Het serviceplatform
dat zij daarvoor gebruikt, "Formula Certa", geldt inmiddels als de
meest betrouwbare, efficiënte en flexibele oplossing voor het beheer
van de communicatie met klanten, gebruikers en particulieren.
Over PostNL
PostNL verwerkt ieder jaar 8,8 miljard geadresseerde poststukken
(waaronder 100 miljoen pakketten) en bezorgt deze bij ruim 88 miljoen
ontvangers in de Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.
PostNL richt zich op postdiensten, pakketten en e-commerce. Het bedrijf
biedt daarnaast diensten op het gebied van gegevensverwerking,
documentbeheer, direct marketing en envelopperen. PostNL Group heeft
ongeveer 77.000 medewerkers, verspreid over de hele wereld, en boekte
in 2010 een geconsolideerde omzet van circa EUR 4,3 miljard.
Over Buffetti
Buffetti is de belangrijkste aanbieder van kantoorproducten, -diensten
en -oplossingen op de Italiaanse markt. Het bedrijf richt zich
hoofdzakelijk op professionals, middenstanders, detailhandelaars, KMO's
en - sinds kort - op een groeiend aantal thuiswerkers. Met name de
afgelopen tien jaar heeft Buffetti zich ontwikkeld tot gerenommeerd
dienstverlener voor detailhandelaars, h(oo)teliers, restauranthouders,
modezaken en bedrijven. Deze reputatie heeft Buffetti te danken aan
haar eigen managementsoftware en aan de adviesdiensten en ondersteuning
die zij verleent via vestigingen in heel Italië. De meeste producten en
diensten zijn door Buffetti zelf ontwikkeld en worden ook onder haar
eigen merknaam op de markt gebracht. Voor de distributie van haar
producten maakt Buffetti gebruik van een franchisenetwerk van circa 800
verkooppunten dat heel Italië omvat.
*
Links:
http://www.postnl.com
Razende Robot Reporter