Ingezonden persbericht


Nieuwsflits

Bijzondere special deze week
'Nieuwe Revu, het clubblad van Herman Brood'

Hoofddorp, 6 juli 2011 - Op 11 juli is het tien jaar geleden dat Herman Brood van het Amsterdamse Hilton sprong. Dit moment grijpt Nieuwe Revu aan om uitvoerig stil te staan bij Nederlands enige rock-'n-roll held, in een bijzondere special met de beste en meest persoonlijke verhalen van en over Brood. Ook geeft Revu 20 kunstwerken van hem weg.

Herman Brood was vanaf de jaren zeventig niet weg te slaan van de Revu-redactie. Hij werd geïnterviewd, gevolgd, gefotografeerd maar schreef ook zelf regelmatig voor het weekblad. Zo bezocht hij met flink veel risico Rusland in de communistische tijd en interviewde hij Henny Vrienten van Doe Maar. Niet zo gek dus dat zijn ex-manager Koos van Dijk nu nog zegt dat Brood Nieuwe Revu beschouwde als zijn clubblad.

Exclusieve verhalen
Nieuwe Revu geeft je deze week een unieke kans om al die exclusieve verhalen te herbeleven. Vanaf het eerste interview in 1978 tot een verslag van een bizarre nacht stappen in Amsterdam, zijn tournee in New York en zijn laatste vakantie op Bonaire. Ook zijn de overgebleven bandleden van His Wild Romance opgezocht en blikt dochter Lola Brood terug op een roerige tijd.

Kunstwerken
Bovendien geeft Nieuwe Revu 20 kleine kunstwerken van Herman Brood weg. Lezers die hun mooiste herinneringen aan Brood met Revu delen, winnen zo'n bijzondere prijs.

Zomerspecials
Brood is niet de enige special van Nieuwe Revu deze zomer. De komende maand is het blad elke week dikker. Na de Brood-special presenteert Revu de 15 mooiste strandtenten van Nederland, de misdaadverhalen die de Nederlandse geschiedenis de laatste twintig jaar veranderden en de stijlgids voor de heetste maand van het jaar.

De Brood-Revu ligt vanaf woensdag 6 juli in de winkel. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL
Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht