Ingezonden persbericht



* PERSBERICHT*

Start inschrijving DDMA Data Quality Award 2011

Amsterdam, 6 juli 2011 ­ De inschrijving voor de DDMA Data Quality Award 2011 is geopend. Organisaties die belang hechten aan de kwaliteit van hun klant- of prospectbestanden kunnen zich vanaf vandaag weer inschrijven voor de DDMA Data Quality Award. Wie kan door een investering in datakwaliteit aantoonbare resultaten laten zien op het gebied van klanttevredenheid, efficiëntie of omzet. De genomineerde cases worden aan het publiek gepresenteerd tijdens de Dag van de Datakwaliteit op 1 november van dit jaar. Juryvoorzitter Kees Groenewoud legt uit waar de vakjury naar zoekt: `Toen we in 2006 begonnen met de Award keken we vooral naar verwachte en behaalde resultaten. In de loop der jaren merkten we dat datakwaliteit een steeds belangrijkere plaats inneemt binnen organisaties. Daarom letten we nu steeds meer op de borging van datakwaliteit binnen de organisaties: hoe is de initiële investering uitgegroeid tot een lange termijn visie.' De cases hoeven niet per se betrekking te hebben op een lopend of éénmalig project. De jury nodigt alle organisaties die datakwaliteit in hun processen een plaats hebben gegeven ook van harte uit een case in te dienen. De winnaar van de Data Quality Award treedt in de voetsporen van gerenommeerde organisaties als WNF, Truvo, RDC, Wij Special Media en NUON. Deze organisaties hebben met het winnen van de Award datakwaliteit prominent op de kaart gezet, extern maar ook binnen de eigen organisatie. Bedrijven die serieus werk maken van datakwaliteit kunnen zich vanaf vandaag hier inschrijven. Voor meer informatie www.dataqualityaward.nl. Hier kunnen zij aan de hand van een vragenlijst aantonen welke toegevoegde waarde datakwaliteit binnen hun organisatie heeft. De inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury die dit jaar bestaat uit: Kees Groenewoud (Cendris & Commissie Datakwaliteit DDMA) Hans Molenaar (Beeckestijn Business School) Rene Stolp (RDC Nederland) Cor Holsboer (Oud Data Quality Manager Achmea) Vincent van Hunnik (Human Inference) Over DDMA DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan onze leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector. DDMA is houder van en staat voor het Privacy Waarborg.



* EINDE BERICHT *

Noot voor de redactie (