De do’s en dont’s op het gebied van horeca interieur en design


De vijf do’s en dont’s voor het inrichten van je horecazaak voor 2012

VOORBURG, 20110706 -- Jaarlijks introduceert De Horeca Fabriek de Do’s en Dont’s voor het inrichten van een horecazaak. Dit jaarlijks terugkerende item is door het team van De Horeca Fabriek samengesteld naar aanleiding van de vernieuwingen en veranderingen binnen de branche wereldwijd. De horecabedrijven die jaarlijks nog steeds financieel verbeteren zijn de bedrijven die blijven innoveren op zowel culinair gebeid als op het gebied van algehele uistraling. Immers de gast is kritischer geworden.

De 5 do’s en dont’s voor het inrichten van een horecabedrijf.

Eerst de vraag: Waarom moeten bezoekers voor uw bedrijf gaan? Waarom zouden ze uw bedrijf bezoeken en niet die van de vele concurrenten? Vanwege een lagere prijs? Betere service? De kans is groot dat een concurrent precies hetzelfde aanbiedt. Toch zijn er een aantal zaken die het verschil maken tussen wel of geen nieuwe gast. Eén daarvan is uw gastvrijheid. Een ander belangrijk punt, waar we vandaag een aantal tips over zullen geven, is het interieur dus de uitstraling van het bedrijf. Lees verder: http://www.dehorecafabriek.nl/nieuws/do-s-en-dont-s-horeca-inrichting/menu-id-56.html

1.Don’t: Steigerhouten meubelen.
Naast het feit dat de kwaliteit te wensen overlaat is deze trend inmiddels overgewaaid. De trend van dit moment zijn voornamelijk “Eikenhout” gefineerd, grey wash en geolied.

2.Don’t: Barokprints
In veel horecazaken zie je tegenwoordig veel “Barok” prints terug. In vorm van behang, meubels, lampen etc. En alles wat teveel is, heeft een houdbaarheidsdatum.

3. Don’t: Alles wat te maken heeft met “Bling – Bling”
Trend “anti bling – bling” is een reactie op de overgestyleerde, glossy restaurants die wereldwijd verrijzen. Antiglamour staat voor casual en toegankelijke restaurants met een authentieke sfeer, waarbij naturel en stevig houten meubilair de boventoon voeren.

4. Don’t: Buddha’s en overige spirituele uitingen.
Je kan tegenwoordig geen horecagelegenheid, strandtent binnenstappen of je wordt geconfronteerd met buddha’s, Ganesha’s, Hotei’s etc. Als eerder gezegd: “ alles wat teveel is heeft een houdbaarheidsdatum” Wees vernieuwend en laat je voorlichten door experts op het gebied van het inrichten van horecazaken.

5. Don’t: Beschadigd en kapot servies.
Het gebeurt nog steeds dat de meest fantasierijken gerechten gepresenteerd worden op versleten maar vooral kapotte borden. Dit kan echt niet meer. Kwaliteit, hygiëne, service en uitstraling zijn toch de unique selling points binnen de horecabranche. Daar hoort de presentatie van servies, bestek en glaswerk zeker bij.

De vijf Do's

6. Do: “Vintage Stylish” interieur.
Natuurlijke, cosmopolitische-, en funky-, elementen gecombineerd met modern design. Het interieur hoeft allemaal niet op elkaar afgestemd te zijn. Oude meubelen gecombineerd met design meubelen.

7. Do: Natuurlijke producten etaleren

Zien doet verkopen. Versheid geeft kwaliteit aan. Laat zien wat je in huis hebt. Steeds meer restaurants laten voorverpakte producten zien om aan te geven dat er alleen met versproducten wordt gewerkt. Laat dit altijd door een “etaleur” doen die bekend is met het inrichten van restaurants.

8. Do: Boutique Hotels
De boutique-hotels schieten als paddenstoelen uit de grond. Het betekent investeren in echtheid en authenticiteit en vooral de hospitality-designclichés links laten liggen.
9. Do: Concept styling (Detail Design)

Een goede horeca-exploitatie hangt samen met de juiste details. Kloppen de details niet dan ziet u dat terug in uw omzet. Concepten als “All you can eat” zijn zwaar in opkomst. De populariteit is los van de prijs mede de danken aan de achterliggende gedachten. Een concept moet een verhaal hebben.

10. Do: Duurzaam, biologisch en gezond
 Rekening houden met gezonder eten, het gebruik van duurzame materialen, het besparen van energie en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Gasten weten dit steeds meer te waarderen.





Ingezonden persbericht